WCM - Das österreichische Computer Magazin Forenübersicht
 

Zurück   WCM Forum > Rat & Tat > Simulationen > Das ist mir passiert!

Das ist mir passiert! Flug-Erfahrungen aus (virtuellen) Cockpits

Microsoft KARRIERECAMPUS

 
 
Themen-Optionen Ansicht
Alt 07.02.2002, 12:44   #1
Dancer
Elite
 
Registriert seit: 31.10.2000
Alter: 58
Beiträge: 1.235


Dancer eine Nachricht über ICQ schicken
Unglücklich What went wrong?

Dies ist ein "Cross-Posting" aus dem Dreemfleet Support Forum ( http://www.flightsimnetwork.com/dcfo...mID3/4933.html )

---snip---
OK, there I am, having my Flight Captain practical exam on IVAO.
I get the route EDDL EDDW. No problem, flight plan is: EDDL-MEVEL4T-OSN-R15-BASUM3P

Preflight is well, take off is well, flying manually into the SID is well, climb is well, just reached FL230 around MEVEL (as filed) as I get a "d/m FL110 at OSN".

No problem, dial in 110 on the MCP, switch off VNAV, dial in -2000ft/min to see the green arc and match it so I reach on V/S 110 at OSN. No problem. "Contact Bremen Radar", no problem. Having received the ARCAS before, I knew i would get the 27 at EDDW so passing OSN on LNAV@110 I set up the freqencies for 27.

"Contact Bremen Arrival". No Problem. "Expect radar vectors after passing BASUM". No Problem. "d/m 070 on 050". No problem - dial in 7000 on the MCP and choos -2100 on V/S. Switch off LNAV and dial in 050 on the MCP. "turn left 360 d/m 3000" - No Problem, same procedure. "turn left 300, cleared for ILS 27", no problem.

When at heading 300, I engage APP mode. GS and LOC are captured, I report "fully established".

At OM I get a "aircraft blocking the rwy, go around, climb to 3000". I click on APP to deselect but nothing happens. I switch the master A/P off and on. Now no mode is lightened on the MCP while I manually try to climb (aircraft is trimmed for descent, so it's a bit difficult). I repeat switching off and on the AP.

Finally I'm stabilized in a climb and have the still active A/T set to 210. So there I am, things are setteling, passing the IM, climbing manually with 500 ft/min, when I try to switch on AP for another time. MCP Alt ist still at 3000 and I am around 1000. I hit "Alt SEL" and *BOOOOOOOM* - "SINKRATE" (exactely once), the aircraft goes into a steep dive and then I crash into the runway.

Exam failed (and I made a big hole into the runway).

What did I do wrong? I have the idea that maybe the AC was still in APP mode but the APP mode light was not lightened?

How do you engage the AP again if you perform a go-around?

---snap---

Mittlerweile haben 2 Leute geantwortet, die ähnliche Probleme haben. Als Lösung des Problems wird vorgeschlagen: 1. Den FD bei ausgeschalteten AP ein- und auszuschalten, 2. den TO/GA Button zu drücken. Ich werde heute Abend mal beides ausprobieren...

Dancer out.
____________________________________
Joerg \"Dancer\" Stenger
FS2002: EWG923 / D-EJST
\"Wir fliegen alles - vom U-Boot bis zum Düsenjäger\"
Dancer ist offline   Mit Zitat antworten
 


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.

Gehe zu


Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 21:41 Uhr.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
© 2009 FSL Verlag