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Alt 07.03.2003, 10:46   #11
Dragon45
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Upps, Marc war schneller!

Und bei mir funktioniert der EDIT Button nicht. Also bitte nicht böse sein, dass das hier noch ein Posting geworden ist! Kann ich nix für!
Das Forum macht irgendwie Stress!
____________________________________
Patrick
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Alt 07.03.2003, 10:49   #12
Dragon45
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@Marc:

Zitat:
Nach Befolgen der Hinweise aus der Anleitung läuft der A320pic bei mir auf einem Athlon 1,0 wirklich brauchbar...
Ich schrieb ja, dass ich mir das Ding nicht Gedenke zuzulegen, genau deshlab weil es ja Performance Schwächen zu geben scheint.

Es funktioniert also wenn man an den Einstellungen etwas verändert?
Was erreichst Du den für FPS mit Deinen modifizierten Einstellungen und AddOns wie den GAP´s oder den Airports von EWPro?

Würdest Du das mal schildern! ?

Gruss
____________________________________
Patrick
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Alt 07.03.2003, 10:50   #13
Marc
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Vielleicht noch ein allgemeiner Hinweis: Ich halte die A320pic für eines der revolutionärsten Add-Ons überhaupt. Vieles wie FBW oder funktionsfähiges, virtuelles Cockpit einfach sensationell und in dieser Art für den Flight Simulator völlig revolutionär.
Das bedingt aber auch, dass zum Beherrschen des Add-Ons wirklich die englischsprachige Anleitung gelesen werden muss. Sehr viele hier auftauchende Fragen zum A320 beziehen sich einfach auf Aspekte, die in der Anleitung deutlich erwähn werden: Joystick, Performance, 3D Cockpit, Kabinenansicht…
Das Add-On ist es wirklich wert, zunächst einmal einen Abend die Dokumentation zu studieren. Es wäre ziemlich schade, wenn eins der sensationellsten Add-Ons überhaupt vorschnell zu Unrecht abqualifiziert werden würde.
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Alt 07.03.2003, 10:52   #14
habie
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Standard re: Marc

Hallo Marc,

danke für die schnelle Antwort. Ist mir schon mittlerweile bewußt geworden das es kein 2D Panel gibt, aber wo ist das andere, ich kann drücken was ich will, ich bekomme kein anderes zu sehen.

Gruss

Habie
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Alt 07.03.2003, 11:47   #15
Jackal
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Also ich find das auch ein innovatives Produkt, aber vielleicht sollte man das Lesen der Dokumentation auf den Tag nach dem Patch verschieben. Folgende Liste stammt aus dem Wilco-Forum :

Here is a sample of our bug progress report with issues that have ALREADY BEEN FIXED OR ADDED FEATURES (users whishes).
If people think we are inactive, look at this (not so bad after 2 weeks) :


- A/THR Limit ordered speed to VMAX
- ADIRS Currently the wind indication is displayed on the nd on ground when standing still... can't be since wind is computed from the adirus once the aircraft is moving. (drift)
- AIR DATA Make sure MACH is correctly computed
- APU Check APU fire logic
- AUTO FLIGHT - FD 10 seconds from 0° bank to 30°
- AUTO FLIGHT - FD Check SRS mode
- AUTO FLIGHT - FD I notice one thing regarding the THR mode and the FD. When I switch off the FD, autothrust SPEED mode should engage. That is correct, but if I then switch the FD back on, it should remain in SPEED mode instead of switching back to THR mode. The only time it should go back to THR CLB or THR IDLE mode is when I pull on the altitude knob on the FCU.Also, I should never be able to do an Open climb or open descent with the FD off. When FD is off, autothrust is always in SPEED mode.
- AUTO FLIGHT - FD Open descent behavior unpredictable under certain conditions.
- AUTO FLIGHT - FD Reduce the lateral agressiveness of AP.
- AUTO FLIGHT - FD Set ALT to ALT CRZ when reaching CRZ ALT in selected modes
- AUTO FLIGHT - FD The autopilots should not be able to engage on the ground below 100ft.
- AUTO FLIGHT - FD Top of descent not detected in managed vertical mode
- AUTO FLIGHT - FD When open climb or open descent is engaged, and I turn off the autopilot, the autothrust mode goes back to SPEED mode. This is incorrect. It should remain in "THR" mode. The only time it reverts back to SPEED mode is when the Flight directors are turned off.
- AUTO FLIGHT - FD With your Managed descent fix I think you should be aware that the aircraft should not automatically descend when a new altitude is set. You should also still need to press the button. Similarly when in managed climb the aircraft should not automatically climb when a new altitude is set. You should still press the button to start the climb again
- BRAKES Autobrake - Should disengage with manual braking.
- BRAKES Brakes with pedals
- CAB PRESS Compute delta P
- E/WD during engine startup, N2 value should have a grey shaded box (small detail)
- E/WD ENG A.ICE and WING A.ICE memos should be displayed in the RIGHT lower corner of the E/WD (not in the left corner!)
- E/WD LDG checklist should display LDG instead of LAND
- E/WD T.O checklist alignement incorrect
- E/WD The throttle indication circle (the donuts) in the ECAM should show only the physical position of the throttles and should not move with certain autothrust modes. I noticed right now that they move to idle position when open descent is selected.
- ELEC Increase battery charge rate
- ELEC SYSTEM charging of BAT (2) seems not to be working
- EWD STROBE LT memo is incorrect. "STROBE LT OFF" should be displayed only when STROBE LTs are off in flight
- F/CTL Double threshold for AP disconnection with the stick
- F/CTL Normal Law should blend and activate immediately after liftoff. I believe currently, the aircraft stays in direct law until 50ft AGL
- F/CTL Overspeed protection is very aggressive. I was flying at 300 KIAS and then pushed the aircraft up to maximum speed, the aircraft then entered a very hard nose up and almost reached a V/S of almost 7000ft/min. Perhaps this needs to be toned down?
- FAILURES Check DU failures
- FCU Rework the logic of the heading select knob. The logic of the heading knob on the FCU should be like this: If a heading is selected BEFORE pulling the knob, the airplane turns in the shortest direction to the selected heading. If a heading is selected AFTER pulling the knob, the airplane turns to the new heading in the direction the knob is turned. If the knob is pulled During a turn, the airplane rolls out on the existing heading.
- FCU Selected heading can go beyond 600
- FCU The APR button on the FCU should STAY illuminated after autopilot is disengaged during approach. They only come out once the FD is turned off.
- FCU When armed for approach, LOC mode should disengage when APR mode engages. At the moment, the LOC button stays engaged on the FCU even after APR mode is engaged.
- FCU V/S can not be selected in 50ft increments
- FMGC as mentioned the plane didn't stop climb at the altitude selected on the fcu
- FMGC checked the cf. it's definitely named cf and the runway designator instead of your "intcpt". it appears only when you select a runway without a published approach procedure and is located at 5nm 1500ft above the runway
- FMGC Compute optimal cruise level
- FMGC Compute optimal cruise mach
- FMGC i disconnected the ap and flew around manually, suddenly at reengaging the ap or before the fcu altitude window jumped from 13000 to 4000ft without doing anything on my part
- FMGC I planned a route EDDM08R/EDDM08R (traffic pattern-like); when selecting the approach ILS08R on the ground, the yellow dashed line is not displayed correctly, i.e. it doesnt lead _to_ the runway but extends _from_ it in the other direction and shows somehow as an overlay to the existing green dashed line; if it is INSERTed, the resulting green dashed line is displayed correctly, though
- FMGC Ignore breaks in airways from database
- FMGC limit value for CRZ FL (limit should be MAX FL)
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Alt 07.03.2003, 11:48   #16
Jackal
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Teil 2 :

- FMGC NAV mode should automatically engage, immediately after liftoff at about 30ft
- FMGC Pressing the climb and heading selectors on the FCU before departure should only arm CLB and NAV modes. SRS and RWY modes only come on when thrust levers are advanced for takeoff
- FMGC Should not be able to engage OP CLB mode when I'm on the ground
- FMGC Should not be able to engage V/S mode when I'm on the ground
- FMGC SRS and RWY modes should only come on when thrust levers are advanced to FLEX or TOGA
- FMGC Tune in closest VORs for position computation
- FONTS font still doesn't work even though it is in the correct windows directory
- GENERAL Flaps logic should be reworked. When in the air, when the pilot selects flaps 1 from from clean configuration, only the leading edge slats should extend, so instead of 1+f it should only be 1. Flaps 1+f (slats and flaps) only occurs when the aircraft is on the ground and the pilot selects flap 1 OR when the flaps are selected from a lower position such as flap 2, 3 or FULL (for example, during go-around.) I hope this doesn't sound too confusing.- GENERAL Joystick auto-detect
- GENERAL LBS management
- GENERAL Pitot heat problem
- HYD RAT not extending
- MCDU Allow the FLAPS/THS setting to be filled in by the user in the Takeoff page. This is for reference purposes only.
- MCDU Enable entry of required accuracy on PROG page
- MCDU FPLN page: suggest to calculate at least a pseudo waypoint e.g. 15NM out of landing runway
- MCDU Implement auto filling of V speeds
- MCDU Implement BLOCK fuel and complete INIT B page
- MCDU INIT A PAGE: CRZ TEMP (6L) should be editable
- MCDU INIT A PAGE: CRZ TEMP (6L) should be filled automatically (ISA temp) when CRZ FL entered
- MCDU INIT A PAGE: FROM/TO pair (1R) should be CRLable
- MCDU INIT A PAGE: when a CO RTE (1L) is entered, the entry should be blue (instead of green); the "ROUTE LOADED" message is not known
- MCDU INTCPT waypoint automatic insertion when no STAR selected
- MCDU PERF TAKEOFF PAGE: F, S and 0 speeds should display white dashes when no GW entered!
- MCDU Reset DH/MDA when selecting other runway
- MCDU VERT REV PAGE: when entering a vertical constraint, *CLB DES* should be amber with an amber "OR" in between
- ND No constraints in the nd. only magenta circle but no +-###
- ND Regarding the VOR/ADF selector 1&2 on the EFIS panel. When the pilot selects VOR 1&2, it should only give a BEARING pointer on the ND. I.e., it should only give the DIRECTION of the VOR on the ND. At the moment, it gives a full VOR indication, which is incorrect.
- ND Show dashed FPLN when not active
- ND TAS = IAS
- ND TCAS should show +-2700 ft in ALL mode
- ND the arrow at the end of departure runway (begin of climb) should not be displayed
- ND The route line on the ND should be a solid green instead of dashed green when the aircraft is on the ground with NAV mode armed
- ND VOR pointers wrong
- ND CONTROL Only 1 mode should only be able to be selected on the EFIS panel except for the CSTR botton. Please address this issue. I know on vast majority of the A320/A330/340, only 1 mode can be selected at one time.
- ND CONTROL Regarding the EFIS panel, the CSTR button should be able to engage all the time along with one other button. Only the WPT, VOR.D, NDB and ARPT buttons can be engaged one at a time. So, I can have two buttons engaged at one time on the EFIS panel if I want, and one of them HAS to be the CSTR button.
- PFD "LAND" FMA should blank the vertical grey line on PFD FMA
- PFD A "LVR CLB" indication should flash on the FMA telling the pilot to reduce to climb thrust after takeoff. This usually occurs at 1000' although it depends on the THR RED/ACC entry in the MCDU on the takeoff page.
- PFD Do not show DES armed in cruise
- PFD It should read 1FD2 on the PFD instead of 1FD-.
- PFD make preselected atltitude display "FL100" instead of "10000" whenever applicable (depends on transition altitude set in the MCDU)
- PFD Replace roll limit with red crosses when in roll DIRECT LAW
- PFD Show ECON DES speed range
- PFD The amber and red regions (representing vls, alpha prot and alpha max) on the speed scale on the PFD should disappear when the aircraft is on the ground.
- PFD the baro altitude indication should NOT display the leading "0" (zeros) when flying at altitudes below 10000ft. E.g.: FALSE: "01200" or "00600", CORRECT: "1200" or "600"
- PFD The digital readout of the V/S on the PFD should not have a minus sign (-) before it when the airplane is descending.
- PFD The sidestick position indication should appear only when on the ground and should disappear when FLEX or TOGA thrust is selected during takeoff.
- PFD v1 and v2 should be on the speed tape. on the runway at 0 speed, both numbers should be on top of the strip in blue resp magenta
- PFD when approaching, the field elevation is a blue line on the altitude strip while there's a vertical red bar also. right now the horizontal bar is red as well
- PFD when passing transition alt it should behave more like it does in pss (blinking etc...)
Jackal ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.03.2003, 11:49   #17
Jackal
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und Teil 3 :

- POWER PLANT Close fuel valve when fire button pressed
- SD Auto show F/CTL page with stick input before take-off
- SD CAB ALT should change in 50ft steps
- SD F/CTL page should be displayed for 20 seconds when flight controls moved
- SD If you don't have EXT PWR available then the white box on the ELEC page of the ECAM around the EXT PWR disappears also
- SD Indicate G Load
- SD On the bottom of the WHEEL page on the lower ecam, there should be an indication for spoilers. This is to verify that the spoilers have been deployed after touchdown and is the only way to verify as the speedbrake lever does not move with auto-deploy.
- SD Regarding the logic of the engine (ENG) page and the Engine Mode selector. When IGN/START is selected on the Engine Mode selector, the engine page should be displayed only when when the engines are off OR when FLEX or TOGA thrust is selected for takeoff. All other times, when IGN/START mode is selected, it will have no effect on the Lower ECAM and the engine page will not display.
- SD Revise ENG page logic
- SD The F/CTL page on the lower ECAM should come on automatically when the pilot gives sidestick input while the aircraft is on the ground. I don't know how the logic goes and if this is only before takeoff. But definitely after pushback and engine start once the pilot moves the sidestick for the flight control tests, the F/CTR page will display automatically and then disappear again after.
- SETUP Add a "Clear all" button in joystick axis config
- SOUNDS Add "click" sound when passing gate with lever
- SOUNDS Auto throttle disconnect. I think there should be a clicking sound with this. There seems to be a sound file but I have not heard it sound when the throttle is disconnected. (tripleclick).
----------------------------

Und vor dieser Aussage kann man auch nur groessten Respekt haben :

"It is because we accepted to be pushed by Wilco's future customers and other commercial constraints that A320PIC has been released definitely too early. This is an honest thought and we are not afraid to admit this situation. Reminder : we are not commercial, only developers."

Hab ich bisher noch nie gelesen, dass ein Entwickler so offen zugibt, dass ein Produkt zu früh auf den Markt geworfen wurde.

Der ganze Thread ist hier zu lesen :
http://ftp.avsim.com/cgi-bin/dcforum...um=DCForumID82


Michael
Jackal ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.03.2003, 19:09   #18
fsfan
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Hallo alle miteinander!
Ich weiß diese Frage ist sicher nicht einfach oder vielleicht gar nicht zu beantworten aber ich frage einmal:
Welches Produkt soll ich mir kaufen?: WILCO A320 oder PSS A320?

Ich habe sicher nicht den besten PC (1,2Ghz, Geforce 2MX 440), aber ich wäre bereit ein wenig den Detailgrad für ein 3D Cockpit zurückzuschrauben. Ganz aber auch nicht!

Ich glaube das eigentliche "Fliegen" im 3D Cockpit würde mir nicht so große Probleme machen, und Manuals in Englisch sind auch das kleinste Problem.

Oder soll ich warten bis WILCO den Patch herausbringt?

Ist nun ganz abgesehen vom 3D Cockpit und FBW der WILCO oder der PSS Flieger realistischer?

Wie schon anfangs gesagt sicher nicht leicht aber vielleicht kann mir wer weiterhelfen.


mfg
Lukas

AFCAD-Dateien für die Austrian Airports:
www.lukas.haselsteiner.at.tf
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Alt 07.03.2003, 19:35   #19
habie
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Alter: 73
Beiträge: 212


Standard re: Joscha

Hallo Joscha,

das mit dem virtuellen Cockpit ist ja ok, aber damit kann man nicht fliegen, ich meinte ein richtiges Mainpanel z.B. wie bei der DF737 etc., das vermisse ich hier. In den Screenshots der Werbung und bei Wilco sieht das alles anders aus. Im Texturenordner sind ja alle Panels erhalten, ich nehme an auch das 3D Panel, aber wie rufe ich das auf ????

Wäre nett wenn da der eine oder andere noch etwas Hilfestellung leisten könnte.

Erstmal schönen Dank....habie
habie ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.03.2003, 19:44   #20
Gerson Nerger
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Registriert seit: 26.11.2000
Beiträge: 1.615


Standard

hi habie,

nachdem du den A320 PIC ausgewählt hast, solltest du zuerst in der 2D-ansicht landen (NO 2D PANEL AVAILABLE). danach einfach 1x die taste <S> drücken und schon ist man im 3D panel. dort ist man allerdings stark hereingezoomt, so dass man erst einmal wieder rauszoomen muss, um sich einen überblick zu verschaffen. ich habe eine wheel-mouse, mit der man das wunderbar praktizieren kann. wenn man dann noch einen stick mit colie-hat hat, ist man sehr gut für den A320 PIC ausgerüstet.

grüsse,
gerson
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