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Hardware-Beratung & Erfahrungen Rat & Tat bei Fragen wie "Was soll ich kaufen?", "Was ist besser...?", "Wer hat Erfahrungen mit...?", "Wieviel RAM, Festplattenspeicher, MHz,...?" sowie Garantie-, Reparatur- und Service-Probleme.

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Alt 08.01.2008, 05:59   #11
Dranul
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Die gepostete MSI Radeon 2600Pro ist sicher die schnellste und modernste Passivkarte die du für den AGP Slot bekommst.

Alternative wäre gleich die schnellste AGP Karte (Radeon 3850) zu nehmen und sie mit einem Passivkühler auszustatten, uU mit UltraSilent Lüfter 9db, die sind bei geschlossenem Gehäuse nicht zu hören.
____________________________________
Dual AMD Opteron 2224SE 3,4GHz mit Noctua NH-U12P | ASUS KFN32-D SLI | Leadtek 8800 GTX | 4GB Kingston ValueRam DDR2-667 ECC REG | Areca 1210 256MB | 2x OCZ SSD 120/100 32GB RAID0 | Samsung SpinPoint F1 1TB | SB Xtreme Gamer | Antec P190-1200W | Win Vista 64 | EIZO FlexScan S2431W | sysprofile
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Alt 10.01.2008, 09:09   #12
Kraeuterbutter
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Beiträge: 868


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gibt es eine passiv-Karte die besonders kühl bleibt ?

ich hab
1.) ein offenes Gehäuse
2.) ein passiv-Netzteil (ausserhalb des Gehäuses montiert)
3.) einen passiv-CPU-Kühler (mit ultra silent Lüfter)

da wäre eine Grafikkarte die besonders kühl bleibt ned schlecht
beim Arbeiten am Desktop sollte sie am liebsten wenn geht im passiv mode laufen
und nur beim Spielen mit Lüfter

also ich brauch jetzt nicht die "schnellste karte für den AGP-Port"
sondern eine leise/kühle Karte die aber dennoch für ein Spielchen hin und wieder geeignet ist
und LEistung sollte schon über einer Geforce4 liegen
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und
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Alt 10.01.2008, 12:12   #13
kikakater
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Beiträge: 5.631


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passiven Kühler kaufen + Sapphire Radeon HD 2600 XT, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, AGP, bulk/lite retail (11118-00-10/-20)

Zitat:
ATI RADEON™ HD 2600XT


* 390 million transistors on 65nm fabrication process
* 128-bit DDR2/GDDR3/GDDR4 memory interface
* Ring Bus Memory Controller

o Fully distributed design with 256-bit internal ring bus for memory reads and writes
* Unified Superscalar Shader Architecture
o 120 stream processing units
+ Dynamic load balancing and resource allocation for vertex, geometry, and pixel shaders
+ Common instruction set and texture unit access supported for all types of shaders
+ Dedicated branch execution units and texture address processors
o 128-bit floating point precision for all operations
o Command processor for reduced CPU overhead
o Shader instruction and constant caches
o Up to 40 texture fetches per clock cycle
o Up to 128 textures per pixel
o Fully associative multi-level texture cache design
o DXTC and 3Dc+ texture compression
o High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
o Fully associative texture Z/stencil cache designs
o Double-sided hierarchical Z/stencil buffer
o Early Z test, Re-Z, Z Range optimization, and Fast Z Clear
o Lossless Z & stencil compression (up to 128:1)
o Lossless color compression (up to 8:1)
o 8 render targets (MRTs) with anti-aliasing support
o Physics processing support
* Full support for Microsoft® DirectX® 10.0
o Shader Model 4.0
o Geometry Shaders
o Stream Output
o Integer and Bitwise Operations
o Alpha to Coverage
o Constant Buffers
o State Objects
o Texture Arrays
* Dynamic Geometry Acceleration
o High performance vertex cache
o Programmable tessellation unit
o Accelerated geometry shader path for geometry amplification
o Memory read/write cache for improved stream output performance
* Anti-aliasing features
o Multi-sample anti-aliasing (up to 8 samples per pixel)
o Up to 24x Custom Filter Anti-Aliasing (CFAA) for improved quality
o Adaptive super-sampling and multi-sampling
o Temporal anti-aliasing
o Gamma correct
o All anti-aliasing features compatible with HDR rendering
* Texture filtering features
o 2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes (up to 128 taps per pixel)
o 128-bit floating point HDR texture filtering
o Bicubic filtering
o sRGB filtering (gamma/degamma)
o Percentage Closer Filtering (PCF)
o Depth & stencil texture (DST) format support
o Shared exponent HDR (RGBE 9:9:9:5) texture format support
* ATI Avivo™ HD Video and Display Platform
o Dedicated unified video decoder (UVD) for H.264/AVC and VC-1 video formats
+ High definition (HD) playback of both Blu-ray and HD DVD formats
o Hardware MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX video decode acceleration
+ Motion compensation and iDCT (inverse discrete cosine transform)
o Avivo Video Post Processor
+ Color space conversion
+ Chroma subsampling format conversion
+ Horizontal and vertical scaling
+ Gamma correction
o High Quality Video Post Processing
+ Advanced vector adaptive per-pixel de-interlacing
+ De-blocking and noise reduction filtering
+ Detail enhancement
+ Inverse telecine (2:2 and 3:2 pull-down correction)
+ Bad edit correction
o Two independent display controllers
+ Drive two displays simultaneously with independent resolutions, refresh rates, color controls and video overlays for each display
+ Full 30-bit display processing
+ Programmable piecewise linear gamma correction, color correction, and color space conversion
+ Spatial/temporal dithering provides 30-bit color quality on 24-bit and 18-bit displays
+ High quality pre- and post-scaling engines, with underscan support for all display outputs
+ Content-adaptive de-flicker filtering for interlaced displays
+ Fast, glitch-free mode switching
+ Hardware cursor
o Two integrated dual-link DVI display outputs
+ Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)1
+ Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content2
o Two integrated 400 MHz 30-bit RAMDACs
+ Each supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048x15361
o Integrated AMD Xilleon™ HDTV encoder
+ Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)
+ Supports SDTV and HDTV resolutions
+ Underscan and overscan compensation
o MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264/AVC encoding and transcoding
o Seamless integration of pixel shaders with video in real time
o VGA mode support on all display outputs
* AGP 4X/8X bus interface
* OpenGL 2.0 support

1 Some custom resolutions require user configuration
2 HDCP support for playback of protected content requires connection to a HDCP capable display
kikakater ist offline   Mit Zitat antworten
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