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Home Cockpit - Das Forum für die "Bastler" Cockpitbauer tauschen Pläne, Erfahrungen, Meinungen über den Bau von Homecockpits aus...

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Alt 07.10.2003, 15:56   #11
mbessler
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Registriert seit: 27.01.2003
Beiträge: 234


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Yep. Although there are compilers for pretty much anything - it might be useful.

I dont code much myself but it doesnt sound like a good idea to base a cockpit on a piece of code that is not being developed anymore, and the source is not available.

Now that I think about it - I wonder if SDL could be used for gauges.. and I wonder how hard that is to use.. I remember frozen-bubble game is written in sdl-perl..

Oh yep, I'm the Gnome icon guy.


SDL shouldn't be a problem, really. But as far as I understood it, this piece of software doesn't need OpenGL/DirectX so you could actually run it on much older and non-accelerated graphics machines. This makes it particularly interesting.

There are tons of Glass Cockpit/Gauge Software packages. But nearly all need OpenGL. If you wanna look at a Opensource solution that uses OpenGL, you might want to have a look at OpenGC (www.opengc.org) runs on Win and Unix, can connect to FSUIPC and Xplane and Flightgear.

I have been working on a glass cockpit software that directly uses X11 for graphics. That way you can use old 486's for the displays. I'll probably get back to working on it the next weeks.


Manuel
____________________________________
http://wiki.varxec.net The Simbuilder\'s Wiki
FlightGear, the free open-source, multi-platform Flight Simulator under GPL (http://www.flightgear.org)
mbessler ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.10.2003, 17:30   #12
Roger.Wielgus
Master
 
Registriert seit: 20.11.2002
Alter: 74
Beiträge: 560


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Hi Peter,

Ich habe es versucht mit dem Download von dem Patch. Immer nor tote Hose!!!
Kannst du mir die Datei unter Roger.wielgus@freenet.de schicken ???

Danke

Roger
Roger.Wielgus ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.10.2003, 20:05   #13
pmartin
Elite
 
Registriert seit: 26.06.2002
Alter: 59
Beiträge: 1.153


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Schick ich dir doch gern!

Gruss Peter
pmartin ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.10.2003, 20:55   #14
Heini-Air
Veteran
 
Registriert seit: 21.04.2001
Alter: 65
Beiträge: 410


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Vielen Dank, der Download klappt inzwischen wirklich. Die haben den Fehler bemerkt und anstatt der EXE-Version ein Zipfile gelinkt.

lg, Heini
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Heini/LOAU (Flugplatz Stockerau)
Heini-Air ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.10.2003, 22:51   #15
Roger.Wielgus
Master
 
Registriert seit: 20.11.2002
Alter: 74
Beiträge: 560


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Hallo,

Hat jetzt auch geklappt.

Roger
Roger.Wielgus ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.10.2003, 22:52   #16
tuomas
Jr. Member
 
Registriert seit: 01.04.2003
Beiträge: 87


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Zitat:
I have been working on a glass cockpit software that directly uses X11 for graphics. That way you can use old 486's for the displays. I'll probably get back to working on it the next weeks.
Well, I'd be very interested in SDL-based (sdl runs on windows too AFAIK) thingy that could run the FS XML gauges (XML + bitmaps, might actually not be THAT hard to implement) but could run them on a remote machine, and also would focus on smooth updates and subpixel antialiasing and moving of the elements.

Most of the existing projects are for glass cockpits, whereas I would find analog gauges more useful.

Tuomas
tuomas ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 09.10.2003, 10:25   #17
Sebas
Senior Member
 
Registriert seit: 17.02.2003
Alter: 54
Beiträge: 116


Sebas eine Nachricht über Yahoo! schicken
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Ist in den Downloads auch die Doku dabei?
____________________________________
Gruss Sebastian
meist als D-xHNN oder MAC004 zu finden.
Sebas ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 11.10.2003, 05:39   #18
mbessler
Veteran
 
Registriert seit: 27.01.2003
Beiträge: 234


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Hi Tuomas,

did you get any replies concerning opensourcing that software ?
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FlightGear, the free open-source, multi-platform Flight Simulator under GPL (http://www.flightgear.org)
mbessler ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 11.10.2003, 08:22   #19
tuomas
Jr. Member
 
Registriert seit: 01.04.2003
Beiträge: 87


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No, I havent heard anything from them

Could be that they are not reading the email address anymore or such.

/Tuomas
tuomas ist offline   Mit Zitat antworten
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