WCM Forum

WCM Forum (http://www.wcm.at/forum/index.php)
-   Spiele (http://www.wcm.at/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   [Titan Quest] New Masteries Mod (http://www.wcm.at/forum/showthread.php?t=227714)

FOE 04.04.2008 13:40

[Titan Quest] New Masteries Mod
 
Hallo TQ'ler!

Es gibt da seit kurzem eine sehr interessante Mod (für IT), die alle 9 Meisterschaften gegen 9 Neue austauscht!!!

Hier die Homepage:
» :: Masteries ... A TitanQuest - Mod ::

Hier das zugehörige Thema im internationalen Titan Quest Forum:
» [Release] "Masteries"

»Englische Installations- & Bedienungsanleitung

Am WE soll vielleicht eine neue Version freigegeben werden, da schon ein paar kleine Bug gemeldet worden sind und man darf auch auf eine deutsche Version hoffen ...
Kommentar von einem der Programmierer:
Zitat:

Die deutsche Version kommt bestimmt, irgendwann. Ich muss mal sehen wer Lust hat. Ich selbst hab glaube ich keine, hehe... Aber mal schaun.

Blaues U-boot 04.04.2008 18:13

klingt sehr interessant, vielleicht spiel ich mal wieder ein bisschen.

thx

Chrisi99 04.04.2008 21:23

ein Neues wird ja wohl nimmer kommen, die Programmierer sind ja eingegangen, oder?

FOE 06.04.2008 16:08

Zitat:

Zitat von Chrisi99 (Beitrag 2266614)
ein Neues wird ja wohl nimmer kommen, die Programmierer sind ja eingegangen, oder?

Ja, Leider ... siehe Iron Lore geschlossen ...

wizard 07.04.2008 12:24

Bitte ned böse sein, meiner Meinung nach, war das Spiel einfach schrecklich, unspielbar bis zum geht nicht mehr.
Und es lag nicht an der HW.

Gruß

FOE 09.04.2008 12:49

[Titan Quest] New Masteries Mod Update
 
Update:

Neue Version v1.01 ist Online!

Download via Homepage. ^^

Change-log:
  • Items:
    Traitor’s Shiv augments now the Vampirism skill “Way of Kane”
    Companion’s Guard augments now the mastery “Bestiary”
    Labyrinthine Cuirass augments now the mastery “Close Combat”
    Alke augments now the Close Combat skill “Endorphin”
    Timaios augments now the Close Combat skill “Critical Hit”
    Templar’s Brain-cage augments now the Mysticism skill “White Flame”
    Hoplite's Helm augments now the mastery “Close Combat”.
  • Main menu:
    The “Start” button is now called “Masteries” when the mod is loaded. The danger of cross-using the chars should be less now.
  • Alchemy:
    Blurred Vision: made passive but is now still dependent on “Illusion”.
  • Archery:
    Leather Vest: nerfed armour by approx. 70%.
    Multiple Shot: removed fragments. Lowered energy cost. Lowered pierce damage. Fixed scaling for ultimate level.
    Signal of Attack: removed fear. Adjusted description.
    Sickening Arrow: increased poison DoT. On max it’s now 300 poison over 5 sec’s. Chance to trigger the reduced resistance is now increased to 10%.
  • Bestiary:
    Bugs: made ultimate-level-bug’s damage visible on the hud.
  • Chronosophy:
    Timeless Strike: added 25% min and approx. 70% max pierce damage on each level.
  • Close Combat:
    Encouragement: renamed the skill to “Discouragement”. Changed description accordingly. Removed hp regeneration and +x% OA. Added small chance of fear and reduced resistances.
    Charged Strike: renamed to “Feint Attack”. Changed description accordingly. Charge level is now reduced to 2. Deleted electrical damage. Added low chance to 15% reduction to enemies health and flat pierce damage. Comment: the skill seemed unpopular and pretty close to “Calculated strike” from “Rogue mastery in original TQ”.
    Battle Aura: removed chance for +x% total damage. Changed skill description accordingly.
    Whirling Blades: lowered recharge to 15 sec’s.
  • Construction:
    Automaton: increased scaled damage on epic and legendary difficulty. Added damage bonus on skill level 10-20 on normal difficulty. Removed slowed movements on levels 1-6. Decreased damage of ultimate level automaton on epic and legendary difficulty.
    Surplus: reduced energy cost and fixed scaling issues.
    Barricade: lowered recharge time. It’s now 50 sec’s.
    The Hammer: fixed a mesh bug in The Hammer - lvl 7. Increased damage on epic and legendary difficulty.
  • Vampirism:
    Bat: added more aggressive stance.
    Vibrancy: added reduced life leech and bleeding resistance and removed impaired aim. Lowered chance to fumble and increased radius. Decreased active energy cost on higher levels.
Es wurden jetzt auch die Versprochenen x-Mod Versionen nachgereicht, auf der Homepage unter Downloads, man muss etwas nach Unten scrollen ... :D :wink:
Und eine deutsche Version ist in Arbeit! :D ;)
___

Zitat:

Zitat von wizard (Beitrag 2267208)
Bitte ned böse sein, meiner Meinung nach, war das Spiel einfach schrecklich, unspielbar bis zum geht nicht mehr.
Und es lag nicht an der HW.

Tja, IHMO etwas "hart" diese Meinung ... "Unspielbar" ist es sicher nicht, aber etwas "Unfertig" bzw. nicht ganz optimal Programmiert,trifft es wohl besser! Und mit ein paar Einbußen kann man es durchaus auch auf schwächeren PC's gut spielen!

FOE 15.04.2008 13:10

New Masteries Mod v1.02 + deutsche Texte!!!
 
Update:

Neue Version v1.02 (inkl. der xMod-Varianten!) und die deutschen Texte sind Online!

Download via Homepage.

Change-log:
  • Game:
    Speedcap increased to 270 dual wield, 330 staffs, 300 bows and any melee weapon
  • Items:
    Monster infrequent armband “mi_e,l,n_gorgonmelee.dbr” augments now archery.
    Monster infrequent armor “mi_e,l,n_reptilian.dbr” augments now sorcery: way of ice.
    Monster infrequent armor “mi_e,l,n_satyrbrute.dbr” augments now close combat: warshout
    Monster infrequent greaves “mi_e,l,n_ratmanchampion.dbr” augments now archery: leather vest
  • Vampirism:
    Betrayal: changed template to work better. Slightly changed effect.
    Bloodshield: increased absorb-damage by 150%.
    Hellmouth: minions don’t drop loot anymore. (Thanks to I_Raps)
    Way of Cain: is now called Cain, was called Kane before.
    All 3 ways: have now +15% physical damage absorption.
  • Mysticism:
    WoB/WoP: changed templates to work better. WoB got effect made less obnoxious.
    Study: removed –level requirements.
  • Sorcery:
    Lightning: is reclaimable now and comes from hands instead of sky.
    Avalanche, Meteor, Chasm, Blizzard, Snowballs: adjusted (lowered) recharge.
    Conversionshield: removed energy-leech. Instead put in lower recharge and lower energy cost for any skill.
  • CloseCombat:
    Whirling Blades: cut energy-cost by half.
  • Bestiary:
    Selene: made more angry/improved A.I.
Hinweis: Mit der nur bitte nur Charakter starten, die für die Mod neu erstellt wurden, ja keine alten Charaktere damit starten!


Und sorry für's Doppelposting! ;)

FOE 26.05.2008 11:23

New Masteries Mod v1.03 + deutsche Texte!!!
 
Update:

Neue Version v1.03 (inkl. der xMod-Varianten!) und die deutschen Texte sind Online!

Download via Homepage.


Change-log:
  • Tanslation:
    Fixed wrongly inserted tags for CloseCombat and Alchemy in german version.
  • Items:
    Fixed skill augments for "Druid's vest" and "Axe of Tereus"
  • Construction:
    Mines: reworked to function more like actual mines. They are "invisible" to monsters, have no fixed life time now and drop very close to the player.
    Traps: fixed dropping relics.
    Automaton: no longer drops weapons. Additionally it will not use unique weapons anymore.
    Pandora's Box: has higher notification radius and opens faster on higher difficulties.
    Hammer: increased damage bonus on epic and legendary difficulty.
    Practicability: slightly increased speed bonus.
  • Alchemy:
    Rodenticide: has higher notification radius and dies faster on higher difficulties.
  • Close Combat:
    Shield attack: reduced energy cost (9 - 75 max).
    Attack of Janus: causes now slowed attacks.
    Attack of Moirae: causes now -x% reduction to enemies health.
    Reflection: has now fixed 50% chance to trigger. Also has small chance now to retaliate stun for 2 sec's. Fixed a bug that prevented it to work without shield.
    Spartan thrust: has now +100% running speed at charge.
    Blocking: decreased percentage of blocking on all skill levels.
    Defensive Posture: decreased bonus to shield recover. Also fixed ultimate level being +5. It is now +4 like it should.
    Enfeeble: - OA retaliation got decreased a bit.
    Hope: cooldown got increased it was 45 seconds and is now 120.
  • Archery:
    Sharp eye: is now free for all weapons.
    Swerve: dodging scales now slightly higher.
    Freezing arrow: chance to cause slowing is now higher (70 - 87 max)
    Charged arrow: has now 25% chance to stun.
    Bowstring: +x% pierce got exchanged with +x% physical damage converted to pierce.
    Evasive maneouvers: got total damage reduced by 25%.
  • Vampirism:
    Vibrancy: chance to petrify was removed. Instead it has now a small amount of reduced total damage for enemies.
    Way of Nosferatu: +int is increased. Added +x% to poison damage over time. Also duration of damage over time is increased.
    Sickness: exchanged instant poison damage with poison damage over time.
    Hellmouth: fixed possible droppings of items.
  • Mysticism:
    Cunning strike: has now +x% physical damage converted to pierce. +x% pierce increased to 10%.
    Way of preacher: has now lightning damage over time. Additionally it increases attack speed.
    Way of battlefield: retaliates now -DA.
  • Sorcery:
    Conversion shield: added mana leech resistance.
    Ways: all three way skills have now identical values for flat and modified damage and energy reserved.
    Concentration: got replaced by a skill called "Elemental Prism" which increases elemental damage. This targets the need for inter-masteries synergies.
  • Chronosophy:

    Escape the fate: got total damage reduced by 75%.
    Accelerated attacks: energy cost increased and has now 2 active energy cost.

Hinweis: Mit der nur bitte nur Charakter starten, die für die Mod neu erstellt wurden, ja keine alten Charaktere damit starten!



Und sorry für's Doppelposting! ;)

Blaues U-boot 17.09.2009 12:17

ich grab den thread mal aus.

ich hatte heute mal wieder lust etwas TQ zu zocken und wollte gleich mit dem masteries mod loslegen, jedoch hab ich festgestellt, dass ich nur die 1,01 version habe.
leider schaffe ich es nicht die neueste version der mods herunterzuladen, entweder sind die links tod, die server down, oder fehlerhaft (bekomme immer 0 kb files).

hat jemand einen funktionierenden (gratis) downloadlink oder könnte es mir jemand uppen?

tia

FOE 18.09.2009 13:48

Zitat:

Zitat von Blaues U-boot (Beitrag 2380364)
ich hatte heute mal wieder lust etwas TQ zu zocken und wollte gleich mit dem masteries mod loslegen, jedoch hab ich festgestellt, dass ich nur die 1,01 version habe.
leider schaffe ich es nicht die neueste version der mods herunterzuladen, entweder sind die links tod, die server down, oder fehlerhaft (bekomme immer 0 kb files).

hat jemand einen funktionierenden (gratis) downloadlink oder könnte es mir jemand uppen?

Klar! ;)

Probiere es mal hier ... und falls noch Frage auftauchen sollten, dann hier Neue Masteries-Mod! :)


Hoppla ... der FTP dort scheint i.M. down zu sein!?!

Hmm, über die "Hauptseite" und "Fileplanet" scheint es aber trotzdem zu funktioniern?!?

Egal mal, hier http://www.file-upload.net/download-...-xmax.zip.html ein Mirror (Normale Version + Xmax Version + Sprachdateien)!


Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 11:28 Uhr.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 2009 FSL Verlag