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Alt 20.11.2005, 20:59   #1
pmartin
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Standard Offsets für Efis

Hallo Leute!
Sorry aber warscheinlich bin ich nur zu dumm um es zu sehen!
Aber wer kann mir die Offsets für das Efis vom Airbus und PM-FCU sagen? Finde nichts in der Doku!

Gruss Peter
pmartin ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 20.11.2005, 21:18   #2
A320-Daniel
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Hi Peter,

schau Dir in der Offset-Dokumentation von PM mal den Offset $04f4 genauer an. Da ist alles drin was Du brauchst.

Gruß Daniel
A320-Daniel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 20.11.2005, 21:56   #3
pmartin
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Ja aber es ging mir in erster Linie um den Bereich Barometer!

Danke!

Gruss Peter
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Alt 21.11.2005, 00:45   #4
bwr014
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Peter,

These are the ones you looking for?

2, "Kollsman hPa", 19, 0, 0x0330, I16, 0, RW+, 15,625,1000,
2, "Kollsman mBar", 437, 0, 0x0330, I16, 0, RW+, 15,1000,5418,


gr.

Frans M
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Alt 21.11.2005, 08:03   #5
pmartin
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Hello frans!
Are these the lines for the button "changing mBar-hPa"?

If this is the offset for the barmeter-rotary then whats the offset for changing "mBar-hPa" and the offset for "real mBar/hPas-Standart"?

Regards Peter
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Alt 21.11.2005, 09:24   #6
bwr014
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Hi Peter,

Yes this are the 2 settings for the baro. So far i know you put both of them inside the switch and when you push it 1 time it will select Hpa, switch it again it will change to Mbar?..

Real Mbar? Maybe you could have a look at the offsets of P.Dawson? they all inthere if they exist...

Sorry but i use for the whole glare section the G1 and i dont need to put any code in just a wire and everything is working as it suppose to work with the QNH incl. the word STD in the display.

gr.

Frans M
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Alt 21.11.2005, 18:10   #7
pmartin
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Hallo Leute!
Nochmal an die Spezialisten!
Wie kann ich nen Push-Button so programmieren, das er beim Druch den Druch wechselt. Ich meine von den eingestellten hPa oder mBar in "STD" wechselt!
Ich meine welcher Eintrag ist bei Fsinf.ini notwendig!
Sorry steh echt wie der Ochs vor dem Berg!

Gruss Peter
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Alt 22.11.2005, 00:15   #8
bwr014
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Beiträge: 331


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Peter,

Please have a look at the PM site under docs.. you can find them all there...

here is the STD one:

5414 4 MCP/FCU Buttons B32-63 (Read/Write)

ASTI Bit18 (AB STD/QNH push)
ASTO Bit19 (AB STD/QNH pull -> STD BARO 29.92 in)

gr.

Frans M

PS remember that this QNH have 6 options in it. Push/pull,switch left/right and rotery left/right for setting... all in one
____________________________________
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Alt 24.11.2005, 12:36   #9
LukasR
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Alter: 37
Beiträge: 87


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Hi Frans

What exactly is the G1? You mentioned it while talking about your autopilot section...

And which switch do you use for all those options? Is there any switch which do all those jobs?
____________________________________
Viele Grüße
Lukas
LukasR ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.11.2005, 13:09   #10
bwr014
Veteran
 
Registriert seit: 17.07.2004
Beiträge: 331


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Hello Lucas,

If you follow this link you get a good explain about the G1:

G1

The switch for the QNH is not something that is easy to get and even if you could it would cost you a fortun. Basic i would suggest to use a push/pull encoder so you have the 4 functions in one and take a seperate switch to use for the switching of MBar to Hg..

gr.

Frans
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