![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Software Rat & Tat bei Softwareproblemen |
![]() |
|
Themen-Optionen | Ansicht |
![]() |
#1 |
Veteran
![]() |
![]() Auf einem Computer in unserem Netzwerk, der direkt mit dem Internet verbunden ist, befindet sich die Gateway Software SyBergen Access Server (3.1).
Damit ich auch unter WinXP ins Internet komme, müsste ich ja eigentlich nur in den Eigenschaften des TCP/IP Protokolls der entsprechenden Netwerkkarte die selben Daten eintragen wie unter Win98. Bei Gateway und DNS die IP des Servers... (feste IP und Subnetmask sind natürlich auch richtig eingestellt). Aber irgendwie reicht das trotzdem nicht... ich bekomme unter XP keine Verbindung mit dem Internet. Und zwar nur daheim, auf einer LAN hats funktioniert.
![]() |
#2 |
Elite
![]() Registriert seit: 13.07.2001
|
![]() __________________________________________________ ________
Secure firewall to protect the gateway against the hacker attacks associated with "always on" technologies, such as cable modem and xDSL. __________________________________________________ _________ Vielleicht dort den neuen Client eintragen. g17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
![]() |
![]() meinst jetzt beim Access Server?
aber ich hab dieselbe IP und denselben PC namen wie unter Win98... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Elite
|
![]() Ja habe ich gemeint, da ich das Prog. nicht kenne war ich schnell auf der HP und dort stand eben obiges.
Erreichst überhaupt den Server? Sehen sich die beiden? Wenn ja, schau die Firewall und Proxy Einstellungen durch. Wenn nein, das XP Netzwerk. Ist der Server in die Hosts eingetragen? g17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
![]() |
![]() ja, die beiden Computer 'sehen' sich im Netzwerk
Firewall hab i unter XP eh net eingstellt, beim Proxyeinstellungen zB im IE brauchtma ja bei an Gateway net (hätte ja auch keinen Sinn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Elite
|
![]() Gemeint war der eventuelle Proxy auf dem Server,denn wenn dort ein Proxy läuft kommst ja nicht direkt ins Netz.
Noch was von der Seite, versuch es einmal damit __________________________________________________ _________ Diagnostic tool that ensures that the existing network is configured properly, recommends changes and modifies parameters before it is installed. __________________________________________________ _________ g17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
![]() |
![]() nah, am Server läuft nur der Gateway.
Jo, werd ich mal probiern... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Elite
|
![]() __________________________________________________ __________
NIC on SyGate Client(s) running Linux or Windows 2000 for LAN Access IP: xxx.xxx.xxx.xxx (Static IP) Subnet: xxx.xxx.xxx.xxx (Same Subnet) Gateway: xxx.xxx.xxx.xxx (SyGate server IP) DNS: xxx.xxx.xxx.xxx (ISP Recommended DNS only) XXXXXXXXXXX The server and client machine must be able to PING these addresses in order to function properly. Click the Start button, Programs, and Command Prompt or MS-DOS Prompt. 1) SyGate server internal IP address 2) SyGate server external IP address 3) SyGate default gateway 4) ISP DNS listed 5) 192.41.60.149 6) www.sybergen.com Do the PING tests on the server first to verify all connectivity. Then do a ping test on the client. From your client computer, can you PING SyGate server's IP address? If not, check your LAN configuration and connection. From your client computer, can you PING 192.41.60.149? If not, check you gateway setting (configure this for SyGate server's IP address). From your client computer, can you PING www.sybergen.com? If not, check your DNS setting (configure this for SyGate server's IP address or ISP's DNS IP address). If the clients pass the test, SyGate service is running properly already, double check your browser setting. On your client computer, open Internet Explorer 5 and click Tools, Internet Options. Select the Connection tab and verify that Never Dial a Connection is selected. Next, click on the LAN Settings button. If there are any checkmarks enabled, remove them from all of the checkboxes. You will not need to check any setting in this area. Click OK to close the Local Area Network (LAN) Settings and then click OK to close Internet Options. Exit Internet Explorer, and then open up Internet Explorer once again. Determine if your client computer can access the Internet through the SyGate server. Sincerely, Technical Support Sybergen Networks, Inc. __________________________________________________ __________ Für Linux und W2k, DNS nicht Server sondern ISP, sollte eigentlich für XP auch gelten. Hoffe das wars. g17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
![]() |
![]() thx ;)
|
![]() |
![]() |
![]() |