![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Home Cockpit - Das Forum für die "Bastler" Cockpitbauer tauschen Pläne, Erfahrungen, Meinungen über den Bau von Homecockpits aus... |
![]() |
|
Themen-Optionen | Ansicht |
![]() |
#11 |
Elite
![]() Registriert seit: 26.06.2002
|
![]() Dein Autopilot (FCU) ist ja stark!
Was haste denn zum steuern verwendet (FSBus) o.ä.? Gruss Peter |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jr. Member
![]() Registriert seit: 29.10.2001
|
![]() Danke auch fuer die Blumen!
Verwende keinen FS-Bus - finde ich uebrigens aber super! Verwende ein Unikat. Heisst "HolgisBus". Ist wesentlich komplexer. Kein "Fernflashen" moeglich. Ist sowas wie eine Kreuzung aus SPI und I2C, bloss noch wesentlich aufgebohrter. Mit variabler interner Baudrate und Handshake-Signalen. Nix fuer'n do-it-youself, wenn da mal ein Loetfehler drin ist, braucht man komplexe Messgeraete zur "Eiersuche". Allein in dem abgebildeten FCU sind drei Microcontroller verbaut. Viele Gruesse, Holger |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Elite
|
![]() oki ist ja echt nett!
Vielleicht kannste mir aber trotzdem helfen! Versuche in ein P.Cos Panel die 7-seg. LED einzubauen die bei FSBus dabei sind, geht auch gut von der Höhe nur in der Breite ist es ein Problem! Da das ganze auf einzelnen Platinen ist klappt das nicht! Jetzt such ich ne Möglichkeit das ganze auf einer Platine aufzubauen nur: 1. Keine Ahnung vom herstellen einer Platine ![]() 2. Wie gestallte ich die Anschlüße auf der Anzeigen? Ist bei FSBus ja nach vorn? Vielleicht haste ja ne Idee? Vielen Dank! Peter |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jr. Member
|
![]() Hallo Peter!
Sorry, bin zur Zeit im Urlaub und kann absolut ueber nichts technisches nachdenken. Gib mir 4 Wo. Zeit, okay? Gruss, Holger |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Elite
|
![]() Oki melde dich wenn du wieder da bist?
pe_martin@gmx.de |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newbie
![]() Registriert seit: 07.08.2003
|
![]() Hello Cat_Sylvester
I got very interested in your autopilot.... but i am not that good in the german language, so if have the time can you give me a short discription in english... many thanks from a Swedish cockpit builder |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Elite
![]() |
![]() hello,
first welcome to our forum! I'm not cat sylvester, but he wrote that he is on vacation for the next 4 weeks. that´s all I wanted to tell you. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jr. Member
|
![]() Hi guys!
Although I am spending my whole holiday in my garden in the sun, sometimes I am looking into the Internet to see what´s happening. Okay, here is a short discription of the FCU board: Three MCUs on the board (MCU=Microcontroller Unit: MCU1 multiplexes the 7-seg-Displays and the pushbuttons MCU2 is the Bus-Interface MCU3 scans the ALPS-Incremental switches and debounces the switches. Q: Why three MCUs? A: Speed, reliability, no display flickering during data transfer. The whole thing is powered with 12 Volt like the whole cockpit There is a switchmode powersupply on the FCU board which makes the +5 Volts out of the 12 Volts with low power dissipation/low heat. Well, that´s it. Now I go back into my garden to enjoy the sun. Best regards, have fun! Holger |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Jr. Member
|
![]() Hi guys,
maybe the next question concerning the MCU-board will be: "Which controller do you use??" Well, I am using the Microchip PIC-family and the Texas Instruments MSP430-family in the whole cockpit electronics. Du to lower power requirements, I am considering to change the system to the MSP430-controllers, which have an internal 16-bit RISC achitecture, are very easy to program and you get a very cheap emulation/debug unit for $99 which makes it very easy to program and emulate the devices in the target hardware. Please look at TI´s hompage: www.ti.com/sc/msp430 Best regards, have fun! Holger |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jr. Member
![]() |
![]() WOW wie ihr das so macht. Ich wusste garnet wo man solche Sachen herbekommt oder berbinden würde. Ich würde sowas gerane machen abaer kann es net
sven
![]() |