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| FSX Forum Fragen Diskussionen zum FSX |
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#1 |
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Veteran
![]() Registriert seit: 12.10.2006
Beiträge: 298
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Mich würde nun interessieren,was die unten angeführten Tweaks von P.Taylor im einzelnen Explizit zu bedeuten haben,ob man diese zusätzlich zum SP1 anwenden soll!
Ich war bisher mit FlusiFix usw. sehr zufrieden.Doch jetzt werden alle bisherigen Tweaks ja irgendwie hinfällig. 1 [quote]There is a tweak to control scheduling of threads on cores. It is not recommended to change these settings unless you have a performance reduction and/or maxed out CPU loads in the PerfMonitor. The tweak is Edit:Fixed a typo here [JOBSCHEDULER] AffinityMask=n where n num of cores scheduled 1 = 1 core 0001 3 = 2 cores 0011 7 = 3 cores 0111 15= 4 cores 1111[quote] 2 [quote]There is additional code to reduce blurries. If you get random texture tiles that appear in a solid color this may help. In some cases, the textures generated from this code can get throttled and will be timed out. The time out config value is [TERRAIN] SWAP_WAIT_TIMEOUT=<number_of_frames> The default is 30 frames.[quote] 3 [quote]There are new config items to control VSYNC for fullscreen and windowed separately [DISPLAY] ForceFullScreenVSync, default is TRUE ForceVSync, default is FALSE We have seen cases where when VSYNC is on in fullscreen causing major fluctuations in frame rate especially when setting the rate limiter above 45. If you run into widely fluctuating FPS in fullscreen when aiming for above 45, try turning VSYNC off or reducing below 40.[quote] 4 [quote] For the dusk/dawn textures some people feel, subjectively, the result is too dark or too light. There are 2 items that allow the transition time to be changed: [GRAPHICS] DAY_THRESHOLD NIGHT_THRESHOLD acceptible values are 0 to 65535. Defaults: DAY: 32768 NIGHT: 4096 These represent the amount of 'ambient' light at the ends of the day/night blend threshold. Zero is perfect dark, 65535 is full day sun at noon in the summer.[quote] 5 [quote]There is a tweak that helps with panel updates, especially the glass panel. If you use the glass panel and notice very slow updates. There is a 2 part tweak: [GRAPHICS] DirtyRegionUpdateLimit=<integer> By default this UINT32_MAX (i.e. four billion or so) so it has no effect. Setting it to zero effectively forces full texture updates instead. Setting it to smaller numbers (1-1000) might improve performance if the card is slow at full texture updates and does not have a high overhead for incremental updates. [GRAPHICS] MergeDirtyRegionUpdates=<0/1> By default this is 0 (i.e. disabled) so it has no effect. Setting it to 1 (enabled) causes us to merge all of the dirty rects into a single large dirty rect. This means that we will only do a single partial texture update. This may work well if the card is slow at full texture updates and does have high overhead for incremental updates.[quote] 6 There is a scenery tweak to eliminate very small objects, which can reduce render time. [quote] [SCENERY] SmallPartRejectRadius=<pixels> Basically this culls out small model parts (e.g. air conditioners on roofs of buildings, aircraft doors) if their radius would occupy less than the specified number of screen pixels. The default is 1.0 (i.e. 1 pixel). 2, and 4 are the next 2 settings we advise. Can significantly improve performance but may cause “popping” of small objects.[quote] Muss man diese einfügen und modifizieren? Darüber habe ich in Deutsch eigentlich nichts konkretes gelesen bisher! MFG |
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#2 |
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bitte Mailadresse prüfen!
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Zu 1:
Brauch man nicht einfügen - ist gedacht wenn einige User auf einem Kern volle auslastung haben und auf dem anderen Kern nicht oder halt Performanceeinbrüche feststellen... Zu 2: Ist für diejenigen, die sehr unscharfe Bodentexturen haben und es etwas länger dauert bis diese scharf sind - da kann man einen Timeout setzen um die Bodentexturen schneller scharfzustellen... Zu 3: Die getrennte Einstellung für die vertikale Synchronisation des Bildes kann man nun einmal für den Fenstermodus und einmal für den Fullscreen vornehmen... Zu 4: Da kann man die Übergangszeit der Sonnenauf- und Untergänge verstellen für diejenigen denen es zu schnell hell oder dunkel wird... zu 5: Ein Tweak für die Rate mit der sich die Anzeigen im Cockpit aktualisieren, wenn´s also (unter anderem im Glasscockpit) zu ruckelnden Zeigern oder Ähnlichem Effekten kommt wäre der Tweak angebracht... Zu 6: Der einzige Sinn dieses Tweaks ist die Verhinderung der Darstellung von Texturen, die kleiner als 2 oder 4 oder 6 u.s.w. Pixeln sind, das wäre bei vielen Flachdächern der Fall, da werden dann die Vebtilatoren nicht mehr detailliert dargestellt und man spart dadurch Perfprmance für Anderes... ---Fazit--- ich habe keinen davon aktiviert, hatte die alle mal kurz durchprobiert - allerdings ohne jegliches Resultat... Ich empfehle aber das auch selbst zu testen, vielleicht bringt es auf Deinem System etwas oder ich habe was übersehen... |
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#3 |
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Veteran
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Beiträge: 298
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Danke dir für deine Mühe Superburschi
Mich hat das ein wenig gewundert,dass darüber im Grunde gar nicht gesprochen würde! |
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#4 | |
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bitte Mailadresse prüfen!
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Zitat:
![]() http://blogs.msdn.com/ptaylor/archiv...ks-in-sp1.aspx Gruß Dirk |
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#5 |
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Hero
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Das mit dem Timeout hört sich sehr gut an. Könnte FFTF ersetzen.
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Björn FSX-User und VC-Fanatiker. |
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#6 |
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Master
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Wie ich so eben entdeckte ist der Tweak 6 schon länger in FlusiFix möglich
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