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Alt 10.07.2006, 16:39   #1
LutzR
Jr. Member
 
Registriert seit: 18.03.2004
Beiträge: 48


Standard Sound-Installation FSHotSFX

Schönen guten Tag
Habe mir gerade FSHotSFX zugelegt und registriert. Auch dazu gehörige Soundfiles von AVSim sind schon runtergeladen. Allerdings komt es bei der Installation letztgenannter Files wegen ungenügender Englischkenntnisse zu Problemen. Deshalb eine Bitte: kann mir mal jemand die unten angeführte readme übersetzen? Ich habs vergeblich versucht. Es bleibt immer der Standardsound.
Danke schon mal für eure Bemühungen.
Lutz
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Airbus A32X CFM soundset for FSHotSFX and FSHotSeat, V2.0 16th February 2006.

To use these sounds you must have one of the above programs installed. It can be obtained from FSHotSeat.com.

This soundset will add CFM56 sounds for use by A32X AI aircraft.

Firstly my thanks go to Mike Maarse who supplied me with the original sounds used. Thanks again for all your help Mike.
And to Marcelo Maia who did most of the testing of the sounds. Thanks Marcelo for saving me so much time.

In this zip you will find the following files.

Readme.txt This read me file.
A32X_CFM_V2_PWR.wav CFM56 at full power
A32X_CFM_V2_RVR.wav CFM56 reverse thrust
A32X_CFM_V2_SPOOL.wav CFM56 spooling up

The following assumes that you know how to manually edit the aircraft.cfg file.

To install these sound copy all the .wav files to your FSHotSFX AIBSound directory.

If you don't have your A32X's in separate engine types, please do the following.

To get the different sounds for each engine type you must split the CFM56 and IAEV2500 types into separate directories.
i.e A319CFM
A319IAE
A320CFM
A320IAE
A321CFM
A321IAE

Copy all the CFM textures, model, air files etc to the CFM directories and IAE textures etc to the IAE directories.

IMPORTANT. Back up your aircraft.cfg file first in case something goes wrong!!!

The longest job is to remove the redundant entries i.e. All the IAE aircraft from the CFM config file and them to renumber starting at [fltsim.0] and increasing by one until you finish.
This is necessary as the aircrafts configuration file is modified to point to the new sounds for each engine type.
Sorry about this but that's how it works!

At the bottom of the aircraft config file in your A32X CFM56 directory you will find the following entry, or something very similar.
[FSHS_AIBLAST]
OldName=Airbus
NewName=aiRBus

Add the following under this header.

SndPower=A32X_CFM_V2_PWR
SndRev=A32X_CFM_V2_RVR
SndSpool=A32X_CFM_V2_SPOOL

You end up with:-

[FSHS_AIBLAST]
SndPower=A32X_CFM_V2_PWR
SndRev=A32X_CFM_V2_RVR
SndSpool=A32X_CFM_V2_SPOOL
OldName=Airbus
NewName=aiRBus

Do the same for all the A32X CFM56 directories that you have.


Start FSHotSFX.
Enter the SET menu and hit the "Refresh AI Aircraft" button on the first page so the config changes are registered.
Start Flight Simulator and go to an airport of your choice, sit next to one of the active runways and enjoy your new sounds.
LutzR ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 10.07.2006, 22:53   #2
LutzR
Jr. Member
 
Registriert seit: 18.03.2004
Beiträge: 48


Standard Ist denn hier niemand da, der helfen kann?

Leider hat sich bis jetzt niemand meiner angenommen.
@ Mike EDDT
Du hast doch schon vor längerer Zeit klargemacht, daß Du dieses Programm nicht mehr missen möchtest.

Wie bitte, funktioniert das mit der Installation von Sounds?

Danke und Bitte um Hilfe
Lutz
LutzR ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 11.07.2006, 06:41   #3
oscar.o
Senior Member
 
Registriert seit: 11.03.2005
Beiträge: 182


Standard

moin Lutz,

ich binde die sounds bei mir zwar etwas anders ein aber hier mal ne kurze Anleitung am Beispiel des A320 mit CFM Triebwerken:

Die wav files

A32X_CFM_V2_PWR.wav
A32X_CFM_V2_RVR.wav
A32X_CFM_V2_SPOOL.wav

gehören in den AIBSound Ordner im FSHotSFX Hauptordner.

Wenn Du das erste mal FSHotSFX gestartet hast, legt das Programm in jeder aircraft.cfg einen Eintrag an der in diesem Fall so aussieht:

[FSHS_AIBLAST]
OldName=Airbus
NewName=aiRBus

Dieser Eintrag ist in der aircraft.cfg ganz unten zu finden.

Um nun dem Flugzeug den entsprechenden sound zuzuordnen, mußt Du die folgenden drei Zeilen mit in diesen Eintrag einfügen:

SndPower=A32X_CFM_V2_PWR
SndRev=A32X_CFM_V2_RVR
SndSpool=A32X_CFM_V2_SPOOL

was dann in der aircraft.cfg wie folgt aussieht:

[FSHS_AIBLAST]
SndPower=A32X_CFM_V2_PWR
SndRev=A32X_CFM_V2_RVR
SndSpool=A32X_CFM_V2_SPOOL
OldName=Airbus
NewName=aiRBus

Jetzt benutzt das Programm diese sounds für den Airbus A320 mit cfm Triebwerken.

Gruß Frank
oscar.o ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 11.07.2006, 08:30   #4
LutzR
Jr. Member
 
Registriert seit: 18.03.2004
Beiträge: 48


Standard @ oscar.o

Vielen Dank für Deine ausführliche Erklärung zur Installation.
Ich werde sie natürlich genau befolgen. Ist natürlich immer eine feine Sache, wenn einem in solch "hilfloser" Situation geholfen wird.

Danke noch mal

MbG Lutz
LutzR ist offline   Mit Zitat antworten
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