![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Internet Rat & Tat bei Internetproblemen |
![]() |
|
Themen-Optionen | Ansicht |
![]() |
#1 |
Veteran
![]() |
![]() Folgender Zugriff wird von meiner Firewall immer abgewehrt.
IP-Adresse "225 225 225 225" Kennt jemand diese IP ?
![]() |
#2 |
Aussteiger
![]() |
![]() das hat IMHO was mit multicasting zu tun ...
http://www.google.at/search?hl=de&lr...225.225.225%22 genaueres weiss ich auch nicht, würd mich aber interessieren ...
![]() |
#3 |
Elite
![]() Registriert seit: 07.09.2000
|
![]()
![]() |
#4 |
der da unten wohnt
![]() Registriert seit: 15.07.2000
|
![]() das hat nicht mit multicasting zu tun sondern mit broadcasting, kannst aber vergessen ist irrelevant.
![]() |
#5 |
Gsiberger
![]() Registriert seit: 11.10.2000
|
![]() was es genau is weiss ich auch net. aber da kannst dirs anschauen:
http://www.ripe.net/perl/whois?form_..._search=Search remarks: The country is really worldwide. remarks: This address space is assigned at various other places in remarks: the world and might therefore not be inthe RIPE database |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
der da unten wohnt
|
![]() es ist die universelle broadcastadresse, wenn zb. ein pc mit dhcp bootet sucht er über diese adresse nach einem dhcp server.
![]() |
#7 |
Veteran
![]() Registriert seit: 27.03.2000
|
![]() dachte die die Broadcastadresse wäre 255.255.255.255 ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Großmeister
![]() |
![]() Zitat:
![]() Yes. You can protect your system by disabling the UPnP capability. However, before doing so, you should understand that this will effect how certain system functions operate. Most notably, disabling UPnP in Windows XP will affect the operation of Internet Connection Sharing (ICS) feature, which enables multiple Windows machines to share a single connection through a Windows XP system to the Internet. If the UPnP capability is disabled, ICS clients will be unable to automatically detect the Internet gateway, and you will need to configure the gateway information manually on every client system. Here’s how to disable the UPnP capability: Windows XP: 1. Log on using an account that has administrative privileges. 2. Click Start, then right-click on My Computer and select Manage. 3. In the left-hand pane, click the “+” next to Services and Applications, then click on Services. 4. In the right-hand pane, right-click on SSDP Discovery Service and select Properties. 5. In the pull-down list titled Startup Type, select Disabled. 6. In the Service Status section of the dialogue, click on Stop. 7. Click OK to exit the dialogue, then close the Computer Management window. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
der da unten wohnt
|
![]() meint er jetzt 255.255.255.255 oder 225.225.225.225? hat er sich vertippt oder nicht
![]()
![]() |
#10 |
Veteran
![]() |
![]() Habe mich nicht vertippt.
![]() |