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Simulationen Alles zum Thema Simulation |
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#1 |
Inventar
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![]() Hallo zusammen
Wollte mich mal wieder mit der ATR befassen von Flight1 und habe schon Probleme mit dem Triebwerksstart. Habe die Hyd Aux Pumps geklickt anschliessend die Prop Brake eingeschaltet und wollte Engine 2 starten, bloss leider höre ich zwar das etwas gestartet wird nur leider nicht Engine 2. Kann mir jemand das mit dem Engine Start mal etwas genauer erklären? Vielen Dank
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Gru� Malte |
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#2 |
Veteran
![]() Registriert seit: 12.07.2004
Alter: 81
Beiträge: 306
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![]() Hi,
aus der FAQ: ------------------------------------------------------------ A truly unique feature of the ATR is the propeller brake which allows to use the right-hand engine just like an APU. It's usage is a bit tricky but here's how it works: There are five pre-conditions: - At least the battery must be on - Blue hydraulics system pressurized - Gust lock enabled - Condition lever #2 set to FTR (Feather) or FSO (Fuel Shut Off) - Aircraft is on the ground If engine #1 is running and the blue hydraulics pump is switched on, the blue system is automatically pressurized. If no engine is running, the auxiliary hydraulics pump must be used. To start this pump, press the HYD AUX PUMP switch on the control stand (Shift+6). The pump will run for 30 seconds now. If all pre-conditions are met, the green READY light next to the prop brake switch will be on. Now flip the switch to ON and the prop brake will be activated a few seconds later. A few more interesting things: - You pre-conditions for turning the prop brake off are the same as for turning it on. - You can activate the prop brake while engine #2 is still off - Since the propeller brake doesn't provide AC Wild power, it doesn't pressurize the blue hydraulics system. So to switch the prop brake off without any other AC Wild power source available, you need to use the auxiliary pump again. NOTE: As on the real ATR, the Prop Brake only works with the right engine. ---------------------------------------------------------------- |
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#3 |
Elite
![]() Registriert seit: 17.07.2001
Alter: 54
Beiträge: 1.418
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![]() Hallo Malte,
ohne jetzt auf alle vorgehenden und folgenden Checks einzugehen. Batterie ein Hydraulic Druck mittels AUX HYD Pump aufbauen wenn grünes Ready Light im Overheat leuchtet, die Prop brake setzen. BEACON an DOORS closed / Prop Area free Fuel Pump 2 on ENG START SELECTOR 1+2 START 2 PB BEI NH zwischen 10 % - 19 % CL 2 FTR Nun sollte das Triebwerk eigentlich laufen uind nachdem sich alle Werte eingependelt haben, setzt du den CL auf AUTO. MfG
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Mit freundlichen Grüßen vom Int. Airport EDBM ![]() |
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#4 |
Veteran
![]() Registriert seit: 14.12.2004
Beiträge: 259
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![]() Mit der Prop Brake wird wie der Name gesagt der Propellerantrieb blockiert und das Triebwerk läuft allein nur zur Strom und Druckluftversorgung im "Hotelbetrieb".
Das ist es was du hörst. Dazu auch mal ins Manual bei 6.4.4.5 kucken. |
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