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Simulationen Alles zum Thema Simulation |
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#1 |
Master
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![]() hi
ich habe seit kurzem das problem, dass ich beim anflug die klappenstellung 1+F auswählen kann. normaler weiße kann man doch beim anflug die klappenstellungen 1, 2, 3 und full wählen, oder ? ich habe schon den PSSA320 neuinstalliert, aber leider ohne erfolg weiß vielleicht jemand was da nicht stimmt ?
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Gruß, Sebastian ![]() |
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#2 |
Inventar
![]() Registriert seit: 06.02.2003
Beiträge: 1.933
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![]() Zum Thema Flaps beim 320 hab ich mal ne nett geschriebene Erklärung gefunden, muss man allerdings wohl ein paar Mal lesen
![]() ![]() --------------- Flaps 1 position will provide flaps 1+F for takeoff and anytime you are retracting flaps from a higher setting (2, 3 or FULL). Any other time Flaps 1 will provide Flaps 1 (how about that?). OK, so what is the difference between Flaps 1 and Flaps 1+F? Glad you asked, simply this, the trailing edge flaps. The trailing edge flaps make up the +F as Flaps 1 is slats only in the initial position. During Flaps 1+F the slats and flaps will extend to initial positions. Now that I have you completely confused, here is the short story: Flaps 1 on ground extending for takeoff –> Flaps 1+F (slats and flaps) Flaps 1 after takeoff during initial flap retraction from Flaps 2 or 3 –> Flaps 1+F (slats and flaps) Flaps 1 for landing extending from Flaps 0 –> Flaps 1 (slats only) Flaps 1 for Go Around retracting from 2, 3 or FULL –> Flaps 1+F (slats and flaps) As you can see the only time Flaps 1 gives you Flaps 1 (slats only) is on extension for landing, the rest of the time Flaps 1 is Flaps 1+F (slats and flaps). The E/WD will show either Flaps 1 or Flaps 1+F depending on configuration. Flaps 2, 3 and FULL all have both slats and flaps extended to some degree. Flaps have overspeed protection at flap setting 1+F so that at 210 KIAS the flaps will automatically retract to Flaps 1 (slats only). Please note on the A321 it is possible at high gross takeoff weights that F speed will exceed the flap speed for 1+F. In this case the flaps will automatically retract and the pilot will select flaps 0 at S speed which will retract the remaining slats. ------------------- Und hier ist noch was zu dem Thema, um die Konfusion zu komplettieren ![]() Dazu sollte beim Takeoff mit 1+F das S-Speed Symbol direkt nach dem abheben auftauchen. Die Sequenz geht dann von 1+F nach 0, nicht von 1+F nach 1 und dann nach 0. Michael |
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