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Alt 01.01.2007, 18:49   #1
hauptchr
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Registriert seit: 22.12.2002
Beiträge: 276


Standard

Zitat:
Original geschrieben von alpha2003
also wenn Cat III Bedingungen herschen, kann auch ein Cat I Flieger bis zur Descision heigth von Cat I fliegen. Sieht er was kann er landen ansonsten durchstarten.
ein CAT I Flieger wird keinen Anflug versuchen, wenn nicht eine Chance auf Erfolg besteht.


Zitat:
Gilt bei der Cat I Stufe nicht die Barometrische Höhe anstatt Radio Altitude?
ja

Zitat:
Werden die Descision Heights in den Charts eingetragen?
ja

Zitat:
Wenn ja wo sind diese eingetragen?
in den Charts, da wo das ILS beschrieben steht

Zitat:
Gibt es Listen wo man die Bedingungen der Cat sehen kann? Flughafen sowie Flugzeuge.
mit nicht bekannt

Zitat:
Was braucht man alles um Cat II tauglich zu sein?
z.B.

Low visibility landings in Category II or III operations shall not be conducted
unless:

- The aeroplane concerned is certificated for operations with decision heights below 200 ft, or no decision height, and equipped with the systems required for operations as certified by the Authority

- DH must be determined by means of a radio altimeter

- To maintain the safety of operation it is required to report any failure of approaches by using an CAT II/III monitoring form

- Specific approval/authorization for CAT II and III operations is granted by the Authority

- The flight crew consists of at least 2 pilots (both must be qualified for LVP)

- Landing is carried out by the Captain (ist bei EW so, kann bei anderen airlines anders sein)

- The commander has satisfied himself that the status of the visual and non-visual facilities is sufficient prior to commencing a Category II or III approach.

- LVP are in force


A CAT II approach must not be continued below DH and a go-around shall be commenced unless visual reference containing a segment of at least 3 consecutive lights of:

- the centre line of the approach lights, or

- the touch down zone lights, or

- the runway centre line lights, or

- the runway edge lights

or a combination of these is attained and can be maintained. The visual reference must include a lateral element of the ground pattern, i.e. an approach lighting crossbar or the landing threshold or a bar of the touchdown zone lighting.
____________________________________
simu.handy4less.de - mein B737 Simulator

Besichtigungstermine nach Absprache
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