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#16 |
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Elite
![]() Registriert seit: 24.02.2000
Beiträge: 1.328
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Vielleicht einigen wir uns JAR OPS konform auf FINAL RESERVE.
EXTRA FUEL kann, muss aber nicht getankt werden, da es nicht Bestandteil der fix vorgeschriebenen Tankmenge ist. Wenn getankt, kann es auch wo auch immer verblasen werden. Wobei sich meines Wissens der Spritverbrauch bei der FINAL RESERVE auf die estimated Landing mass und nicht ZERO fuel mass bezieht. (klingt auch irgendwie einleuchtender) (12) JAR-OPS 1.255 Fuel Policy: (i) For A to A Flights - An operator shall specify the minimum fuel contents at which a flight must end. This minimum, final reserve, fuel must not be less than the amount needed to fly for a period of 45 minutes. (ii) For A to B Flights – An operator shall ensure that the pre-flight calculation of usable fuel required for a flight includes; (A) Taxi fuel - Fuel consumed before take-off, if significant; and (B) Trip fuel (Fuel to reach the destination); and (C) Reserve fuel - (1) Contingency fuel - Fuel that is not less than 5% of the planned trip fuel or, in the event of in-flight replanning, 5% of the trip fuel for the remainder of the flight; and (2) Final reserve fuel - Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and (D) Alternate fuel - Fuel to reach the destination alternate via the destination, if a destination alternate is required (E) Extra fuel – Fuel that the commander may require in addition to that required under subparagraphs (A) – (D) above. |
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