Hi Alex,
> Ist das Ok?
ich habe keine Ahnung. Das hängt von so vielen Parametern ab:
- Landing Weight
- Ground Speed
- indirekt dann: Wind und Turbulence
- Runway Condition, Braking Action
- Landing Gear Condition etc...
Für Autobrake 1 könnte J-to aber passen..., wenn ich mir so den Chart "Actual Stopping Distance" aus dem Perfomance Manual ansehe...
> -Vr , sollte man zu diesem Zeitpunkt die Nase
> oben haben (Rotaten) oder die Nase anheben?
> Wenn ich Vr mit der 744 habe , meist 178kts ,
> brauche ich 2-4 Sekunden bis die Nase hochkommt.
Direkt aus dem Aerowinx-Forum:
"I never regarded the 'Vr' or 'rotate' callout as a
command for the PF. To me it is merely a reminder for
both pilots (and the FE) that by now the rotation should
be initiated."
"When I am PF and my Captain as PNF calls out 'Vr', I will
be already in the process of initiating rotation since I
crosscheck my ASI anyways. Now, he and I can be wrong,
either due to a wrong mental picture or due to one or
more failed ASIs. Only when his or her callout is not
coming as expected I would start working a problem."
"Seems like UA has a total different approach to it than
my company does."
Der Autor fliegt übrigens 747-400 für LH ...
Also ... bei Vr rotierst du. Die Einleitung dieses Prozesses passiert ein paar Augenblicke früher ...
Markus
|