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Alt 03.07.2007, 18:46   #5
superburschi
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Standard Re: Re: Terrain.cfg (ludowise)

Zitat:
Original geschrieben von saschab
Blödsinn. SP1 ändert bekanntwerweise nichts an der terrain.cfg. Die Probleme, die die von Ludowise angepasste terrain.cfg behebt (Felsen in den Flüssen), sind auch mit SP1 noch vorhanden. Deshalb empfiehlt sich der Einsatz dieser Datei auch mit SP1, es sei denn, man hat FSGlobal X im Einsatz. Aber das hat natürlich nichts mit SP1 zu tun. Insofern ist Dirks Antwort schlicht nicht richtig.


Nein, diese Ludowise terrain.cfg ist nicht nötig - Erklärung folgt:

Information ist alles - die Probleme mit den Flüssen sind beim SP1 auf Szenerie-Ebene gefixt worden:

Zitat von Phil´s Webseite

Zitat:
Scenery

SCENERY: Night textures not appearing on Vancouver's Canada Place

SCENERY: Drop-out of night textures occurring on many generic buildings

SCENERY:Mission Paris Airshow at LFPB

SCENERY: Nijubashi bridge is on the wrong place.

SCENERY :3 disconnected jetways at airport: EGCC

SCENERY:EGNV airport elevation sloped to the wrong value causing severe visual anomalies

SCENERY: Water sloping and boundary resolution issues Danube River

SCENERY:Water sloping issue (missing data due to export issue) Vistula River (Largest river in Poland)

SCENERY :Water Sloping issue at the Humbar Bridge (UK)

SCENERY :Water Sloping issues with the River Avon

SCENERY :Water Sloping issues with the River Thames


SCENERY: Autogen buildings clipping into Dodger Stadium

SCENERY: Detached shoreline seen snaking through water well offshore for 100 miles near Tijuana

SCENERY: Dodger stadium in Los Angeles is inside of a crater

SCENERY: Elevation of terrain around SAOC (Area De Material) differs by about 1300' from elevation of airport

SCENERY: Elevation of terrain around SAVE (Esquel) differs by about 2500' from elevation of airport

SCENERY: Elevation of terrain around SUSO (Salto Nueva Hesperides Intl) differs significantly from elevation of airport

SCENERY: FVFA (Victoria Falls) is sitting in a hole

SCENERY: Gaps seen in taxiways and apron at KSAV (Savannah/Hilton Head Intl)

SCENERY: Horrendous problems with slivers and slabs of land splitting up the bay in Lisbon, Portugal

SCENERY: Last character ("u") in name of Montreal/Pierre-Elliott-Trudeau airport has been dropped from airport name in the geodatabase

SCENERY: Mismatched elevations on adjacent water polygons near MNSC (San Carlos)

SCENERY: Road comprising Brooklyn Battery Tunnel in New York is not attributed as tunnel, runs across Buttermilk Channel

SCENERY: Runway elevation at MNBL (Bluefields) is significantly higher than the airport flattening polygon

SCENERY: Taxiway B at KSAV (Savannah/Hilton Head Intl) is doing the drunken sailor dance

SCENERY: Water sloping issues in Danube River

SCENERY: Yukon River missing from Galena, AK all the way to the ocean

SCENERY:Havana Harbor in Cuba is missing from FSX. It was present in FS9

LIVING WORLD: Traffic driving on the wrong side of the road in Japan
Also ist die nicht nötig denn Ludowise hatte ja bereits z.B. die Themse erwähnt - die Moselfelsen waren bei mir nach dem SP1 auch weg, die Elbe war mit und ohne Ludowise auch nicht ganz perfekt - das war erst ab der Änderung der Flatten der Fall...

Es war also eh nur ein Bügeln der Szenerie, was Ludowise da gemacht hat...

Ich würde mir da jetzt nicht einfach die Ludowise terrain.cfg drüberbügeln - denn den Fehler hatte ich nach dem SP1 auch gemacht - gut dass ich ein Backup der original terrain.cfg hatte...

Das hier einmal lesen hilft

FSG2008X empfiehlt ja eh eine spezielle Änderung der Flatten ind der Terrain.cfg...

Aber Danke für die Belehrung...

Gruß

Dirk
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