Zitat:
Original geschrieben von renner
hi Nick,
ich hab nur die von Eaglesoft, da ist ein AT bzw. FLC genannt drin, wunder mich gerade das die Wilco keine haben soll oder ist FLC was anderes als du meintest ?
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Nein, das ist KEIN Autothrottle. Das System ist ähnlich dem der ERJ und wird dort so beschrieben:
"The pilot can use the Flight Level Change (FLC) mode. The FLC mode differs from Flight Level change modes in other A/Ps in that it uses regulated airspeed and vertical speed to reach the selected altitude. Speaking of the speed mode, the ERJ panel does not have an autothrottle. This has confused many users since there is a 'Speed' button on the autopilot. The ERJ pilot is responsible for manually controlling the power settings through all aspects of flight."
[...]
"Only one of the buttons may seem unfamiliar, the one labeled FLC. This stands for "flight level change," and pressing FLC (commonly pronounced "filch") activates an airspeed hold mode that can be used to command climbs or descents at a constant airspeed."
Ich habe inzwischen eine ganz tolle Sache gefunden:
http://www.point92.com/files/Citation_X_PTM_V1_MCD.pdf
Das offizielle "Cessna Citation X Pilot Training Manual" von Flight Safety!
ich hoffe, das beantwortet meine Fragen - was nicht heißt, das ich euch jetzt davon freispreche
