Hallo Andy,
es gibt auch Abhilfe unter Beibehaltung von TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21 in der fs9.cfg, d.h. detaillierter Wiedergabe des Mesh. Folgender Tip von Ryan Andersen und Peter H. Poulsen:
Im FS9-Hauptverzeichnis öffnest Du die Datei terrain.cfg
<Zitat an>
//Stream Lines
[Texture.1024] // stream lines / unknown / perennial
Type=1
Size=4
ExcludeAutogen=1
MaskClassMap=3
Textures=RiverSU.bmp
offset=-10
The value for “offset” is the depth of the depression created by the rivers and streams. We recommend that you change the default value to something like “-1” or “0”. In a reasonably good mesh (like ours) there is no need for extra depression and it looks strange. Choose the setting that suits you, but notice that the setting is global, i.e. it affects all your sceneries.
<Zitat aus>
Habe offset=-1 gesetzt und die eingefrästen Flüsse/Gräben sind praktisch weg. Welcher Wert für Dich der beste ist, kannst Du durch Probieren heraufinden.
Clear skies
Taro
|