Zitat:
Original geschrieben von alpha2003
also wenn Cat III Bedingungen herschen, kann auch ein Cat I Flieger bis zur Descision heigth von Cat I fliegen. Sieht er was kann er landen ansonsten durchstarten.
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ein CAT I Flieger wird keinen Anflug versuchen, wenn nicht eine Chance auf Erfolg besteht.
Zitat:
Gilt bei der Cat I Stufe nicht die Barometrische Höhe anstatt Radio Altitude?
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ja
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Werden die Descision Heights in den Charts eingetragen?
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ja
Zitat:
Wenn ja wo sind diese eingetragen?
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in den Charts, da wo das ILS beschrieben steht
Zitat:
Gibt es Listen wo man die Bedingungen der Cat sehen kann? Flughafen sowie Flugzeuge.
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mit nicht bekannt
Zitat:
Was braucht man alles um Cat II tauglich zu sein?
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z.B.
Low visibility landings in Category II or III operations shall not be conducted
unless:
- The aeroplane concerned is certificated for operations with decision heights below 200 ft, or no decision height, and equipped with the systems required for operations as certified by the Authority
- DH must be determined by means of a radio altimeter
- To maintain the safety of operation it is required to report any failure of approaches by using an CAT II/III monitoring form
- Specific approval/authorization for CAT II and III operations is granted by the Authority
- The flight crew consists of at least 2 pilots (both must be qualified for LVP)
- Landing is carried out by the Captain (ist bei EW so, kann bei anderen airlines anders sein)
- The commander has satisfied himself that the status of the visual and non-visual facilities is sufficient prior to commencing a Category II or III approach.
- LVP are in force
A CAT II approach must not be continued below DH and a go-around shall be commenced unless visual reference containing a segment of at least 3 consecutive lights of:
- the centre line of the approach lights, or
- the touch down zone lights, or
- the runway centre line lights, or
- the runway edge lights
or a combination of these is attained and can be maintained. The visual reference must include a lateral element of the ground pattern, i.e. an approach lighting crossbar or the landing threshold or a bar of the touchdown zone lighting.