Tja, cable select - Kabel funktionieren auch mit der traditionellen Master-Slave Jumperung:
But the biggest reason why cable select never caught on was the cable itself. From the very beginning, all 40-conductor IDE/ATA cables should have been made so that they would work with cable select. There's actually no need to have different cable types, because if you set a drive to "master" or "slave" explicitly, it just ignores the CSEL setting. So a cable select cable can be used either way: regular jumpering or cable select.
Quelle:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCS-c.html
Sicher ist, dass die HP-Kiste mit der CableSelect-Voreinstellung ausgeliefert wird und nur ein (Kombo-)Laufwerk angeschlossen ist. Sicher ist auch, dass professore selber ein weiteres Laufwerk eingebaut hat. Und das ich mich auf das CSEL-Signal nicht dauerhaft verlassen würde. Ist IMHO immer noch ein Glücksspiel, auch wenn es momentan funktioniert.
lg
bully