Zitat:
LevelD767 ist von der Platte,kommt sowieso nicht an die PMDG ran.
|
Du kannst die 767 nicht mit der 737 vergleichen. Das sind zwei unterschiedliche Flugzeugtypen.
Von der umsetzung ist die 767 mindestens ebenbürtig, wenn nicht sogar besser (INS).
Du kannst auch nicht erwarten, wenn du die PMDG 737 beherrscht, dass du einfach in die 767 steigen kannst und alles so funktioniert, wie du es von der 737 kennst. Die 767 hat z.B. auch einen FLCH Modus, dieser funktioniert zwar auch so wie bei der 737. Die Unterschiede liegen im Detail: Post aus dem LDS Forum.
AFAIK FLCH in LDS and LVL CH in PMDG 737 are NOT exactly the same.
What is the same: They are both an airspeed dependant mode where attitude is used to control the selected airspeed while maintaining constant thrust.
What is not the same: Take the following situation. You are level at 14,000 feet doing 280 knots in command mode with ALT HOLD and SPEED modes active. ATC tells you to "Slow to 250 knots, descend and maintain 8000".
PMDG: Turn MCP ALT down to 8000. Turn speed down to 250, thrust decreases and aircraft starts to slow. Press FLCH. FLCH becomes active in the EADI with a speed of 250. Aircraft continues its deceleration to 250 knots then starts an idle descent path to 8000 feet at 250 knots.
LDS: Dial 8000 into MCP Altitude. Turn speed down to 250, thrust decreases and aircraft starts to slow. Press FLCH. Flight change mode becomes active with speed something like 275 knots and aircraft starts idle desent path to 8000 feet at 275 knots. To continue slowing to 250 you have to reset the speed panel again.
Moral of the story:
737NG slows to dialed in speed and then starts descent at that speed.
767-300 starts descent at whatever the current speed is. If you want to slow it down you have to do it before entering FLCH or as you are in FLCH mode.