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Alt 01.12.2004, 21:57   #30
BC_Holger
Master
 
Registriert seit: 02.12.2003
Beiträge: 507


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Hallo Stefan,

also ich muss schon sagen, du machst dich selber aber auch gerne zum Ziel von Sarkasmus, oder?

Erinnerst du dich an unseren kleinen "Austausch" im August (!) Im Avsim Forum: http://forums.avsim.net/dcboard.php?...ng_type=search

Als ich da meine Zweifel ankuendigte, dass ein LOD5 Puffermesh funktionieren kann, ohne dass das Default LOD5 deaktiviert wird, hast du geschrieben: "This issue was extensively tested and thought about. To cut a long sentence short, we did not use LOD6, beause this is not the LOD intended by Microsoft for far distance view. LOD6 loads by far later in the SIM than LOD5 and thus would have had not the effect in the far distance we wanted. In fact it would have been completely useless."

und weiter unten: "Re. LOD5:
Our main issue about adding a low-resolution mesh is to eliminate large errors in the default LOD5 mesh, like peaks in southern New Zealand or huge errors in Patagonia. After some testing and research we came to the conclusion that LOD5 was fully sufficient to accomplish this and the best compromise between quality and performance.
>> What method do you use, e.g., how do you prevent the default LOD5 mesh files from being used? <<
Looks like the FS mesh system is even more complicated that you or we all know... ) No special methods required in this case, and we confirm that our LOD5 mesh is loaded, not the default one. Otherwise you would see the famous LOD5-peaks in New Zealand in the distance, for example."

Dann gehts in dem Thread weiter mit deinen "Beweisen" fuer diese und andere Ausagen. Und jetzt, drei Monate spaeter, faellt euch auf einmal ein/auf, dass euer Puffermesh tatsaechlich LOD6 ist? Autsch!



Cheers, Holger
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