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Jan-Paul 10.04.2007 16:57

FSX SP1:Intel news
 
Zitat:

Today Intel announced their new 2.93G QX6800 Quad Core processor here.

As part of this press release, Aces Studio participated with a quote about our improved multi-core support in SP1. The quote stated

“The latest version of Microsoft Flight Simulator* X, Service Pack One (SP1), due out later this month, is a great match for the extreme multi-core processing delivered by the new Intel Core 2 Extreme quad-core processor”

and

“Flight Sim X SP1 greatly increases multicore utilization and will scale as more threads are available leading to reduced load times as well as frame rate improvements and greater visual complexity during flight. The Flight Simulator team at Microsoft is pleased to work with Intel to provide our end users with a great gaming experience."

And I wanted to take some time and explain what this means for FSX and FSX flyers.



Our multi-core support will take advantage of both 2 and 4 cores today, and more cores in the future when they become available via a config setting. This is for both Intel and AMD processors.



At load time, we run the terrain loading on threads across the cores. This can result in reduced load times, the actual percent reduction can vary but it could be reduced by as much as 1/3.



At render time, we run the terrain texture synthesis on threads across the cores. During flight on multi-core machines, as terrain and terrain textures are loaded you will notice significant multi-core usage. As all tiles are loaded, the multi-core usage will fall off, this is expected. As the terrain is re-lit, approximately every minute, you will see multi-core usage increase. As you bank and load terrain tiles, or as you fly forward and force a load of more terrain tiles, you will see the multi-core usage increase.



At render time, we now perform more extensive batching of objects to reduce our API Draw calls. The batch rebuilds are also performed on a thread and scheduled on cores.



For those of you on single core machines, we did do some performance work to benefit you as well. The batching work will help even on a single core. Plus we made some changes to animations to make them perform better and we modified how we draw trees to reduce API SetTexture calls.



So we really tried to hit all the wickets with our performance work. I still don’t want to make any final FPS gain claims, and will stick with my conservative 20%. We expect it to be more, but we need to get Beta2 out and see where we are.



As far as the release date for SP1, we need to get Beta2 out and see what remains. The last day of April is still possible, but any significant Beta2 bugs will cause us to fix them and delay – we want SP1 to be right for the community and are not tied to a date.



Note - hyperthreaded is not multi-core. Our current plan is to treat HT machines as single-core since we noticed extensive collisions between threads which caused stutters.



Published Monday, April 09, 2007 3:43 PM by Phil Taylor
http://blogs.msdn.com/ptaylor/archiv...tel-quote.aspx

Exploder 10.04.2007 17:25

Höchst interessant.

Mal schauen wie das Ganze dann in der Praxis aussieht.

picknicker 10.04.2007 18:15

Hier mal auf Deutsch:

http://www.onlinekosten.de/news/arti...r_mit_2,93_GHz

superburschi 10.04.2007 18:56

Interessante News, die wissen anscheinend mehr...
 
Aber die sitzen ja an der "Quelle"...

Ich wär schon erstmal nur mit dem SP1 zufrieden...

Gruß

Dirk

Börnie 11.04.2007 09:11

"Der Core 2 Extreme QX6800 ist ab sofort für 1.199 US-Dollar erhältlich."
 
Mehr sag ich dazu jetzt nicht...:D

Na, ich hoffe, dass der C2 Duo 6600 auch reichen wird, wenn beide Kerne werkeln. Freu mich schon auf die Tests mit SP1 im neuen FSX:cool: .

Bernd

Mentos79 11.04.2007 15:38

Re: Interessante News, die wissen anscheinend mehr...
 
Zitat:

Original geschrieben von superburschi
Aber die sitzen ja an der "Quelle"...
Und kriegen von Intel Kohle...

colazza 13.04.2007 10:26

hi,
hier gibt einen passenden Thread bei Avsim mit Aussagen von Phil Taylor (Senior PM, Graphics and Terrain Aces Studio, MGS). In der Hoffnung dass dieser Phil Taylor kein "fake" ist...

JOMAAIR 13.04.2007 11:42

Kannst du dir vorstellen dass es auch leute gibt
für die englisch keine selbstverständlichkeit ist!!

copper 13.04.2007 11:52

Irgendwie überraschend das die Mehrkernunterstützung doch schon mit dem SP1 erscheint - auch wenn es vielleicht nur ein erster Schritt in diese Richtung sein sollte. Ursprünglich hatte man es ja eher auf das zweite Halbjahr verschoben.
Aber auf jedenfall eine tolle Sache.

colazza 13.04.2007 12:27

Zitat:

Original geschrieben von JOMAAIR
Kannst du dir vorstellen dass es auch leute gibt
für die englisch keine selbstverständlichkeit ist!!

Hi,
ja das kann ich, leider ist mir pers. kein deutscher Artikel bekannt, sonst hätte ich diesen auch noch hier angezeigt. Aber nun gibts es ja diese Diskussionsrunde und da wird das eine oder andere auf deutsch erklärt. ansonsten Fragen, bestimmt fasst jemand das ganze auf deutsch zusammen. Bei AVSIM wurde im wensentlichen folgendes von Phil geschrieben:

-der Servicepack wird Multicore-CPU unterstützen
-es wird auf jedenfall eine verbesserung der Performance stattfinden sowohl für Singlecore als auch für Multicore CPUs (man spricht von mind. +20% mehr performance)
-das Servicepack (SP1) sollte auf jedenfall auf ein sauberes FSX installiert sein, d.h. die original Dateien sollten vorhanden sein (und nicht bereits durch freeware/payware ersetzt worden sein, wie bisher der Fall ist)
-das SP1 wird als download angeboten
-die DVD Version wird ggw. nicht das SP1 enthalten
-Erscheinugstermin für das SP1 demnächst...


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