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Tom747 14.10.2006 00:04

PMDG Sound update release
 
Servus,

daß langerwartete Soundupdate für die 747 ist nun fertig und kann runtergeladen werden.
Und ich muß sagen es ist extrem super.
Tolle Arbeit von den Jungs von PMDG.:bier:

Tom747 14.10.2006 00:10

PMDG Sound
 
http://www.precisionmanuals.com/html...ds/servupd.htm

Der Link für den Download

Delta777 14.10.2006 01:02

Ja super! Vielen Dank für die Info! ;)

Gleich mal runterladen und dann mal sehen!

mocambo 14.10.2006 01:31

Absolut Spitze,
das nenne ich Produktpflege.

Da überlegt man sich schon wie das im FSX mit 5.1 klingt..

Gruss Andy

Delta777 14.10.2006 02:09

Also das kann sich wirklich sehen...ähm...hören lassen!! Der Untershied fällt SOFORT auf!

Marc_H 14.10.2006 09:54

:bier: Danke für den Link

BodoM 14.10.2006 10:49

Hallo,

also das neue Soundset für die 744 haut mich absolut nicht vom Hocker. Als es angekündigt wurde, dachte ich oh Wunder was die neuen Soundsets bringen würden, allerdings Fehlanzeige.

Eins verstehe ich nicht, dies ist das dritte Release von 744 Sounds (das Erste mit der 744 PAX, das Zweite mit der 744F und das Dritte als Update) und keines dieser spiegelt die Geräuschkulisse der 747-400, z.B. der GE-Triebwerke annähernd wieder. Warum braucht ein Hersteller, der von sich behauptet die besten und realistischten Produkte zu verkaufen, drei Anläufe für die Erstellung von Soundsets eine Flugzeugtyps, wobei keiner dieser wirklich authentisch ist.

PMDG sollte sich am besten einmal verfügbare DVD's ansehen (anhören), z.B. ATLAS AIR oder POLAR AIR, wobei etliche Starts und Landungen aus dem Cockpit zu hören sind. Vielleicht erhalten sie dann einmal eine Vorstellung wie sich GE CF6-80-Triebwerke anhören, sowohl im Cockpit als auch ausserhalb.

Magnus 14.10.2006 14:20

Die sounds sind nicht schlecht, aber auch nicht besonders real...
Aber sogar bei den DVDs gibt es einfach einen Unterschied zwischen echtem Sound und digitalem!
Wenn man selber im Cockpit sitzt, dann ist es einfach was anderes.

Tom747 14.10.2006 16:14

PMDG Sound
 
Thema für alle Sound-Spezialisten.
Vielleicht wird dann einiges klarer.




Thank you for your comments, let me shed some light into our situation with the FS9 sound platform.

-External Soundsets

In real life as you walk around an aircraft or it taxies past, you get a whole mix of different sounds eminating from the aircraft. Lets consider the engines, and how the sound of the engines vary if you stand infront of it, or to the side or behind it, where you get various mixes of mechanical engine whine, high pressure airflow and also deep rumbling combustion sounds depending on your viewpoint. It is pretty much true that depending on where and what angle you observe an aircraft you will always get a different blend of the various eminating sounds, leading to at least hundreds of combinations of sound mixes based on viewpoint!

Unfortunately in FS9 we are limited to only ONE viewpoint of sound or one blend, which of course is a very restrictive barrier when producing realistic external soundsets. Being limited to one sound mix meant that we decided to have a blend of the three key sound elements (mechanical whine, high pressure air flow, combustion rumble) in amounts which most pilots could hear and appreciate.

Fortunately for FSX things have changed for the better. For the first time we can assign various sounds to three dimensional "zones" and therefore have a defined control over the blend of sounds you experience as you walk around an aircraft. I am greatly looking forward to adding this new technology to the FSX aircraft range so fingers crossed things will be alot better in the future.

-Engine Startup Sequences

Again due to the limitations of FS9 it has been a challenge to implement a truely realistic engine startup sequence under the restrictive conditions of the FS platform. At the moment FS9 does not allow us to uniformly control the engine rpm between 0% N1 and idle N1. Under these restrictive conditions we have had to make the best of the available technology and create sequences that are based on the N1 of the engine and not a trigger wave file. I cant comment about FSX on this matter until we get some more detailed information from MS.


One final tip, if your external soundset is too loud or too quiet you can simply change the relative volume compared to the cockpit sounds.

1) From the FS menu at the top select "Views" then "View Options".
2) Then select the "Spot plane" checkbox and adjust the "Distance" paramater, higher values will make the external engine set quieter (see screenshot below).
3) Finally use the regular zoom function to zoom in and out to compensate.






Best regards,


Armen L Cholakian
Sound Engineer

:D


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