WCM Forum

WCM Forum (http://www.wcm.at/forum/index.php)
-   News & Branchengeflüster (http://www.wcm.at/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   longhonr server - server core installation (http://www.wcm.at/forum/showthread.php?t=192199)

spunz 23.05.2006 22:03

longhonr server - server core installation

wird auch zeit das unnütze altlasten abgeworfen werden, was haben ie/mediaplayer auch auf server systemen verloren?

Zitat:

Higher Availability

Server availability begins with rapidly deploying new servers to meet organizational needs and continues with keeping those servers running effectively. Windows Server "Longhorn" helps organizations increase availability for their dedicated file and print servers, Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) servers, Domain Name System (DNS) servers, and domain controllers using the new Server Core deployment option.

Server Core: Beginning with the Beta 2 release of Windows Server "Longhorn," administrators can choose to install Windows Server with only the services required to perform the DHCP, DNS, file server, or domain controller roles. This new installation option will not install non-essential services and applications and will provide base server functionality without any extra overhead. While the Server Core installation option is a fully functioning mode of the operating system supporting one of the designate roles, it does not include the server graphic user interface (GUI). Because Server Core installations include only what is required for the designated roles, a Server Core installation will typically require less maintenance and fewer updates as there are fewer components to manage. In other words, since there are fewer programs and components installed and running on the server, there are fewer attack vectors exposed to the network, resulting in a reduced attack surface. If a security flaw or vulnerability is discovered in a component that is not installed, a patch is not required.

chrisne 23.05.2006 22:43

mediaplayer ist unnötig. aber ie ist meiner meinung nach sehr wichtig am server.

The_Lord_of_Midnight 23.05.2006 23:58

wozu brauchst einen ie ?
sag jetzt nicht für die windows-updates ;)

ERRA 24.05.2006 01:09

Zitat:

Original geschrieben von The_Lord_of_Midnight
wozu brauchst einen ie ?

z. B. zum Treiberdownload weil der renomierte Hersteller wieder mal eine total veraltete CD mitgeliefert hat und auf seine HP,(Synonym :D ) keinen ftp-Zugriff gibt; Geräte die sich nur über den IE sauber konfigurieren lassen; Fernwartungstools die mit Nicht-IE Probleme haben, etc etc

Die Liste ist lang.

chrisne 24.05.2006 08:22

Zitat:

Original geschrieben von The_Lord_of_Midnight
wozu brauchst einen ie ?

hehe. auch dafür ;)

der hauptgrund warum ich den ie auf einen server brauche ist, dass ich die administrator email von exchange übers webmail anschauen kann. habe kein mail client auf den servern rennen

spunz 24.05.2006 10:07

bisher nur argumente die gegen ie am server sprechen...

chrisne 24.05.2006 10:24

Zitat:

Original geschrieben von spunz
bisher nur argumente die gegen ie am server sprechen...
:confused: :confused: :confused:
ich habe 2 grunde genannt warum ich einen ie brauche, keine argumente dagegen ;)

spunz 24.05.2006 11:07

Zitat:

Original geschrieben von chrisne
:confused: :confused: :confused:
ich habe 2 grunde genannt warum ich einen ie brauche, keine argumente dagegen ;)

windows update per ie am server ist eigentlich ein großes NONO, ebenso mails lesen.

chrisne 24.05.2006 11:35

Zitat:

Original geschrieben von spunz
windows update per ie am server ist eigentlich ein großes NONO, ebenso mails lesen.
wieso ist das ein großes NONO?
und warum soll ich meine systememails nicht am server lesen?

:confused: :confused:

The_Lord_of_Midnight 25.05.2006 14:13

weils dann kein server sondern eine workstation ist :p

der nächste kommt und lasst vielleicht sogar noch einen bildschirmschoner auf dem server laufen und beschwert sich dann, warum der server so langsam ist.
ist mir alles schon live passiert, und das nicht nur einmal ;)

Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 02:26 Uhr.