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flyfan 10.04.2006 11:15

Baby-blaue Action-HLF4337 [ENGLISCH]
 
Yesterday´s Flight:
HLF4337//Flown as AUA926
Hannover (EDDV)-Madeira/Funchal (LPMA)
Cruising Level between 340-370
Mach.80/At a CI of 80

Push back/Starting the Engines and setting the Flaps to 10
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr019.jpg

Ladies and Gentlemen, welcome Onboard our Boeing 737-800. Please pay full Attention to the following Safety Announcements.
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr020.jpg

Cleared for TO, Engines running up to programmed R-TO Setting, V1 and Vr will be 147IAS, V2 will be 153IAS
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr021.jpg

Used nearly all available Runway length, but got away nicely
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr022.jpg

Crossing Traffic below-GBP006/Another 737
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr024.jpg

Another Pic of a "crossing" but this Time he flew exactly my Way, just inverted-VBV008/737/1000ft below
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr033.jpg

flyfan 10.04.2006 11:16

I don´t know why, but I like this one [8D]
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr100.jpg

Already descending again
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr101.jpg

Cockpit Shot: Following the IAP ("No Speed restr below FL100"-LPPC_CTR)
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr103.jpg

Airport is in Sight, LTU1108 preparing for Startup
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr104.jpg

And we´re starting "The Turn"
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr116.jpg

Joining the ALS for RW05
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr117.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr107.jpg

Final Approach, making last corrections (Don´t worry about the PAPI-it´s the camera perspective-see next Shots...
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr120.jpg

Even closer now-GPWS getting crazy [:D]
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr121.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr109.jpg

Slowing down, LTU is pushing
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr110.jpg

And as we´re taxiing in, he´s taxiing out, I believe to Düsseldorf/EDDL-but don´t know it for sure
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr111.jpg

Engines off, paxes are vacating the Plane and the A320 is taking off
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr115.jpg

Thx, for watching

Special thx to: LPPC_CTR/LPMA_TWR who gave me Runway 05 for Landing although 23 was active (Special request from me-Winds were 240/20).

Captain Lars 10.04.2006 19:05

Los dibujos son bastante buenos.

(Wenn hier schon kein Deutsch mehr gesprochen wird...)

Marc_H 10.04.2006 19:17

Well Thomas, thats a really nice flightreport :-)!

A few more information about flightplan, and it would be perfect ;).


Thanks :bier:




spreche leider keine andere Fremdsprache...

flyfan 10.04.2006 21:09

Aber gerne doch....
Routing:
EDDV OSN2F/27L UM170 BAM UJ158 LNO UZ707 BSN UZ912 PON UN872 TUROP UN741 LIDRO1A/05

Alternate: LPPS
2nd Alternate: GCXO

SELCAL: BD-AK

Erster Step bei FL340 bis zum Eintreten in span. Luftraum dort dann weiter auf FL370, bis dann von Lisbon Control wegen Seperationszwecken sinken auf FL350 angeordnet wurde (ca. bei PECKY).

Geschätzte Flugdauer: 4:18
Tatsächliche Flugdauer: 4:32
Geschätzter Treibstoffverbrauch: 25100 lbs
Tatsächlicher Verbrauch: 27900 lbs (Wegen ca. 80kn Headwind-egal welcher FL)
Reisefluggeschwindigkeit: Mach 0,801/ bei Cost Index von 80
V1: 147
Vr: 147
V2: 153
Vapp: 151
Vref: 141

Sorry, die Gewichte habe ich mir nicht aufgeschrieben, lagen aber alle schön im grünen Bereich.
Ich hoffe das waren genug Infos-für weiter einfach schreiben und ich schau ob ich sie auftreiben kann....:bier:

Danke für die Kommentare übrigens;)

Captain-Nico 10.04.2006 21:30

Dein Bericht gefällt mir richtig gut. :-)


Gruß:-)

Supahfly 12.04.2006 00:06

Schöne pics, gut geworden. Nur die Flaps 10...? EDDV hat doch ohne Ende Bahn, da ist doch ein Flap 1 T/O locker drin...?

flyfan 12.04.2006 10:57

Naja ich start so wie es die Lauda Piloten machen Flaps entweder 10 oder sogar 15 ;) (Auch wenn die RW 3 oder 4km lang ist

FO Niko 12.04.2006 12:57

Für die 737-800 sollten Flaps 1° aber zuwenig sein.
5° sind bei HLF normal, 15° bei höhen Gewichten.

manuelbabes 12.04.2006 13:22

Ich bin 1° auch nur bei der -700er version gewohnt...


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