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uli2 26.08.2004 00:40

Replic Piper Throttle Part One
 
Tach,
das erste Grundteil für enn Piper Throttle.
Original steht hier...
Nachbau folgt !

Schönen Gruß
ULI

hauptchr 26.08.2004 16:37

Hallo Uli,

nicht schlecht, eure Arbeit.

Ihr scheint ja nun die Fräse zu haben, irgendeine Idee, wann es mit dem 737 throttle was geben könnte ?

viele Grüße aus DUS

Christian

pmartin 26.08.2004 18:58

Oder wann es endlich das A320 Throttle gibt?

Danke!

Peter

uli2 26.08.2004 23:43

...
 
Tach,
Ok....hier nun ein Teil von nem Gashebel..und Justierhebel.

Ja...Jungs...wir machen ja hinne...wenn das Grundgerüst steht, dann
kommt auch die Maßstabsanpassung auf B und A Throttle.
Für das Innenleben wir es grundsätzlich nur zwei Module geben.
Das was außen ist plus ein paar Feinheiten ist dann P,B oder A Throttle.
So sparen wir größere Produktionskosten und für Euch kommt es in einem Preisvorteil aus.

Gruß ULI

uli2 19.09.2004 00:12

Serie "0"...erster Teil....
 
HI,
:cool:
Gruß ULI

pmartin 19.09.2004 07:29

goil goil goil!
na das läßt ja wirklich auf Weihnachten hoffen mit den Airliner-Throttles!

Gruss Peter und schönen Sonntag noch!

tuomas 19.09.2004 12:17

Re: Serie "0"...erster Teil....
 
That looks great! Care to show how you connect the potentiometers inside? Sliding pots? Or have you thought that far yet?

There is one problem though - you mixed up the throttle and prop control shapes - the "spikes" are in prop handles, and the throttle levers usually have round knobs - and mixtures have the "gearwheel" -like knobs (like your throttle also has)

See here for an example: http://www.airliners.net/open.file/499870/L/

But great work otherwise, looks like it will be excellent!

Best,

Tuomas

uli2 19.09.2004 15:06

...
 
Hi,
ja...ja...Danke.
Jetzt kommt noch die Anlenkung zum Trimmrad....und zu den Ports.
Ich muß jetzt erstmal Material besorgen....ist alles ausgegangen, deswegen auch die vertauschten Farben bei den Knöpfen...smile...!

--Tuomas---
The Knobs...i have at the moment no correct coloured material for the knobs...at next time it shows correct. This is..."0" Serie Production.
But, the Throttle looks differently....i had copy from an Original Throttle !
The Potentiometers are steering with levers at inside, this is a optional Modul and pass to all other Throttle we made.


The complete Throttle, with Trimm, at next Time.

Regards
Uli

uli2 19.09.2004 15:27

....
 
ach ja.....
nur mal so um es vorweg zu nehmen.....smile....
Potis sind die eine Ansteuerung.....Schlitzmaske mit Lichtschranke eine andere Variante !:D

Alles kalr !?

Gruß ULI
;)

tuomas 19.09.2004 21:19

Re: ...
 
Zitat:

Original geschrieben von uli2
--Tuomas---
The Knobs...i have at the moment no correct coloured material for the knobs...at next time it shows correct. This is..."0" Serie Production.
But, the Throttle looks differently....i had copy from an Original Throttle !
The Potentiometers are steering with levers at inside, this is a optional Modul and pass to all other Throttle we made.
Yeah, but it could be that a mechanic at some point of the history of the aircraft had just run out of spares for the round knobs :) GA aircraft are weird in that sense, there are all kinds of small things that have been added during the years.. :)

I mean, most twin piston engine planes do have the prop handles blue (your colour is correct) and with those "spikes" like your throttle knobs have - and the round ones for throttle. So for the production version you should swap them.

In any case, looks like it will be great! Very finely done and looks convincing and real. The feeling is probably good too!

//Tuomas


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