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Baby-blaue Action-HLF4337 [ENGLISCH]
Yesterday´s Flight:
HLF4337//Flown as AUA926 Hannover (EDDV)-Madeira/Funchal (LPMA) Cruising Level between 340-370 Mach.80/At a CI of 80 Push back/Starting the Engines and setting the Flaps to 10 http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr019.jpg Ladies and Gentlemen, welcome Onboard our Boeing 737-800. Please pay full Attention to the following Safety Announcements. http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr020.jpg Cleared for TO, Engines running up to programmed R-TO Setting, V1 and Vr will be 147IAS, V2 will be 153IAS http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr021.jpg Used nearly all available Runway length, but got away nicely http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr022.jpg Crossing Traffic below-GBP006/Another 737 http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr024.jpg Another Pic of a "crossing" but this Time he flew exactly my Way, just inverted-VBV008/737/1000ft below http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr033.jpg |
I don´t know why, but I like this one [8D]
http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr100.jpg Already descending again http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr101.jpg Cockpit Shot: Following the IAP ("No Speed restr below FL100"-LPPC_CTR) http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr103.jpg Airport is in Sight, LTU1108 preparing for Startup http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr104.jpg And we´re starting "The Turn" http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr116.jpg Joining the ALS for RW05 http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr117.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr107.jpg Final Approach, making last corrections (Don´t worry about the PAPI-it´s the camera perspective-see next Shots... http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr120.jpg Even closer now-GPWS getting crazy [:D] http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr121.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr109.jpg Slowing down, LTU is pushing http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr110.jpg And as we´re taxiing in, he´s taxiing out, I believe to Düsseldorf/EDDL-but don´t know it for sure http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr111.jpg Engines off, paxes are vacating the Plane and the A320 is taking off http://i4.photobucket.com/albums/y10...7/fsscr115.jpg Thx, for watching Special thx to: LPPC_CTR/LPMA_TWR who gave me Runway 05 for Landing although 23 was active (Special request from me-Winds were 240/20). |
Los dibujos son bastante buenos.
(Wenn hier schon kein Deutsch mehr gesprochen wird...) |
Well Thomas, thats a really nice flightreport :-)!
A few more information about flightplan, and it would be perfect ;). Thanks :bier: spreche leider keine andere Fremdsprache... |
Aber gerne doch....
Routing: EDDV OSN2F/27L UM170 BAM UJ158 LNO UZ707 BSN UZ912 PON UN872 TUROP UN741 LIDRO1A/05 Alternate: LPPS 2nd Alternate: GCXO SELCAL: BD-AK Erster Step bei FL340 bis zum Eintreten in span. Luftraum dort dann weiter auf FL370, bis dann von Lisbon Control wegen Seperationszwecken sinken auf FL350 angeordnet wurde (ca. bei PECKY). Geschätzte Flugdauer: 4:18 Tatsächliche Flugdauer: 4:32 Geschätzter Treibstoffverbrauch: 25100 lbs Tatsächlicher Verbrauch: 27900 lbs (Wegen ca. 80kn Headwind-egal welcher FL) Reisefluggeschwindigkeit: Mach 0,801/ bei Cost Index von 80 V1: 147 Vr: 147 V2: 153 Vapp: 151 Vref: 141 Sorry, die Gewichte habe ich mir nicht aufgeschrieben, lagen aber alle schön im grünen Bereich. Ich hoffe das waren genug Infos-für weiter einfach schreiben und ich schau ob ich sie auftreiben kann....:bier: Danke für die Kommentare übrigens;) |
Dein Bericht gefällt mir richtig gut. :-)
Gruß:-) |
Schöne pics, gut geworden. Nur die Flaps 10...? EDDV hat doch ohne Ende Bahn, da ist doch ein Flap 1 T/O locker drin...?
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Naja ich start so wie es die Lauda Piloten machen Flaps entweder 10 oder sogar 15 ;) (Auch wenn die RW 3 oder 4km lang ist
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Für die 737-800 sollten Flaps 1° aber zuwenig sein.
5° sind bei HLF normal, 15° bei höhen Gewichten. |
Ich bin 1° auch nur bei der -700er version gewohnt...
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Zitat:
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Flaps 1 T/O kenne ich auch aus der -700er also gehen tut das schon ;)
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Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 01:17 Uhr. |
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